اخبار و رویدادها: مراسم معنوی سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

مراسم معنوی سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲- ۱۲:۴۹:۵۹

مراسم معنوی سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان عاشقان و دلباختگانی بود که در سالگرد تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه گرد هم آمده بودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مراسم معنوی سالگرد تدفین شهدای گمنام شنبه شب مورخ 16 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه، دانشجویان، بسیجیان و جمعی از روایتگران و پیشکسوتان عرصه ایثار و جهاد و خانواده معزز شهدا به میزبانی پردیس مهندسی  و فناوری های نوین دانشگاه برگزار شد.

مراسم-یادواره-شهدا-(17)مراسم-یادواره-شهدا-(1)

سالگرد تدفین شهـدای گمنـام در حالی به میزبانی گلزار شهدای گمنام پردیس مهندسی دانشگاه برگزار شد که مداحی، روایتگری دوران دفاع مقدس، سخنرانی و تلاوت قران کریم و ... در زمره بخش های این مراسم معنوی بود.

مراسم-یادواره-شهدا-(24)مراسم-یادواره-شهدا-(20)

حجت الاسلام یوسفی کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی در این مراسم ضمن بیان اینکه تلاش انسانی که اهل جهاد است، با هیچ مادیات تناسب ندارد، بیان کرد: شهیدان اهل جهاد هستند چرا که اولین رکن شان هجرت است یعنی شهدا ابتدا از خودشان عبور می کنند و این با هیچ مادیاتی قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه شهدا بعد از اینکه از خودشان عبور می کنند، اهل جهاد می شوند، افزود: امروز بخشی از برادران و خواهران ما و عده ای جوانان ما از دین فرار می کنند که در کنار تبلیغات مسموم دشمنان و هجمه فرهنگی، یکی از دلایل آن این است که ما علما و امرا و مسئولان و بسیجی ها و دانشجویان حزب اللهی، اهل جهاد به معنای واقعی نیستیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه جهاد در گیر و دار ساعات کاری نیست، بیان کرد: شهدا اهل جهاد بودند و خداوند آنان را انتخاب کرد. امام صادق(ع) فرمودند که وقتی شما ایمان می آورید و این ایمان راسخ می شود و در راه آن ایمان تلاش می کنید حتی اگر در راه خدا کشته نشوید، شهید محسوب می شوید.

یوسفی با بیان اینکه کار دیگری که شهدا انجام دادند بعد از جهاد و هجرت، ایستادگی بود، افزود: شهدا در راهشان ثابت قدم بودند و این سبب می شد تا در مسیری که انتخاب کردند، ثابت گام بردارند.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی شاید بر سر راه انسان پیش بیاید اما از مسیر خود نباید برگردد بیان کرد: شهدا به واسطه همین ثابت قدمی از سوی خدا انتخاب شدند و به مقامی رسیدند که همه بزرگان و عرفا و کسانی که با حقیقت دین آشنا شدند، آرزوی آن مقام یا همان شهادت را دارند.

محمد عباسی روایتگر دفاع مقدس نیز در این مراسم معنوی ضمن اشاره به اینکه دو شهید عملیات خیبر در بین شهیدان گمنام دانشگاه صنعتی شاهرود وجود دارد، گفت: هر کجا مجالس شهدا برگزار می شود یقین بدانید میدان مقدس و اطهر فاطمه زهرا(س) خواهد بود.

عباسی با بیان اینکه یکی از ویژگی های شهدا اخلاص است، بیان کرد: اگر علم و دانش و ... وجود داشته باشد اما اخلاص در عمل نباشد، کمترین فایده را دارد و این اخلاص ویژگی شهیدان بود.

وی با بیان اینکه شهید همت بعد از والفجر4 بیان می کرد که اگر می خواهید لطف و رحمت خدا شامل حال مان شود باید اخلاص داشته باشیم، تاکید کرد: برای آنکه اخلاص داشته باشیم سرمایه ای می خواهد که آن هم گذشتن از همه چیز است تا انسان برای رضای خدا قدم بزند.

مراسم-یادواره-شهدا-(3)مراسم-یادواره-شهدا-(5)

عطرافشانی گلزار و تقدیر از خانواده محترم شهدا از جمله مراسم محوری گرامی داشت یاد شهیدان گمنام دانشگاه بود که به همت بسیج دانشجویی برگزار شد.


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #سالگرد تدفین شهدای گمنام #پردیس مهندسی ...2
12345