اخبار و رویدادها: برگزاری کارگاه آموزشی ویژه اساتید دانشگاه به مناسبت گرامیداشت روز معلم

برگزاری کارگاه آموزشی ویژه اساتید دانشگاه به مناسبت گرامیداشت روز معلم
چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲- ۱۵:۰۴:۰۷

 برگزاری کارگاه آموزشی ویژه اساتید دانشگاه به مناسبت  گرامیداشت روز معلم

به مناسبت گرامیداشت روز معلم، كارگاه آموزشي و استفاده از فضاي ابري (Drive)و آشنايي با خدمات پارك علم و فناوري در روز سه شنبه 12 ارديبهشت ماه سال جاری در دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به مناسبت هفته معلم، كارگاه آموزشي استفاده از فضاي ابري (Drive)و آشنايي با خدمات پارك علم و فناوري به اعضاي هيات علمي در روز سه شنبه 12 ارديبهشت ماه سالجاری در محل تالار كوثر دانشگاه برگزار گردید.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه، مهندس خلیل کلایی در ابتدای جلسه درخصوص استفاده از فضای ابری دانشگاه بیان نمودند: در گام اول هدف از ایجاد چنین سیستمی اشتراک گذاری فایل ها با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشد و فضای بسیار خوب و کاربردی است.

دراین فضا امکان ذخیره سازی فایل ها و داده های مهم می باشد و با توجه به ایجاد رمز های قوی برای این سیستم توسط کاربر امکان محافظت تمامی اطلاعات وجود دارد.

فضای ابری دانشگاه 30 گیگ فضای رایگان و قابل افزایش فضای ذخیره سازی است فضای ذخیره سازی کل 70 ترابایت از برند HP، راه اندازی سه سامانه مختلف (سامانه اصلی مدیریت فضا و اکانتینگ آن به کمک سیستم متن باز OWNCLOUD ، سامانه مانیتورینگ به کمک مانیتورینگ متن باز ZABBIX و سامانه پشتیبان سیستم عامل، برقراری امنیت سامانه به کمک سخت افزار فایروال قدرتمند فورتی گیت دانشگاه نام برد.

در پایان مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه، عوامل متفاوت شدن فضای ابری دانشگاه با بقیه فضا های ابری را اینگونه نام برد: سرعت بسیار بالای آپلود و دانلود فایل در شبکه دانشگاه، نصب ماژوال های کمکی داخل سامانه، برقرای ارتباط با دیگر فضای ابری و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک امکانات بسیار زیادی به این مزیت ها اضافه می شود.

در ادامه جلسه رئیس پارک علم و فناوری استان، دکتر محسن نظری به ارائه گزارشی جهت آشنایی بیشتر اعضای هیأت علمی درخصوص شناسایی امکانات و خدمات پارک علم وفناوری استان پرداختند.

لازم به ذکر است به شركت كنندگان گواهي شركت در كارگاه دانش افزايي و توانمندسازي اعضاي هيات علمي (جهت بهره مندي از امتيازات مربوطه در بند 1-9 آيين نامه ارتقا) داده خواهد شد

12345