اخبار و رویدادها: برگزاری روز بزرگداشت شهدا در دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری روز بزرگداشت شهدا در دانشگاه صنعتی شاهرود
یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱- ۰۸:۲۱:۴۳

برگزاری روز بزرگداشت شهدا در دانشگاه صنعتی شاهرود

مراسم گرامیداشت مقام عظیم شهید با حضور کارکنان شاغل منتسب به خانواده های گرانقدر شهدا، در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مراسم گرامیداشت مقام عظیم شهید با حضور کارکنان شاغل منتسب به خانواده های گرانقدر شهدا و همچنین با حضور حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر سید مجتبی میرلوحی معاون اداری و مالی و دکتر حمید آقاجانی مشاور و رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی  روز شنبه  20 اسفند ماه جاری در سالن اجتماعات کوثر این دانشگاه برگزار شد.

شهدا (12)

حجت الاسلام و المسلمین دکتر فندرسکی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامی داشت مقام شامخ شهدا، تاکید کرد: ایثارگری یکی از بزرگترین ویژگی های شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت و ... است که در مقابل کلمه بخل می آید.

فندرسکی با بیان اینکه ایثاردر ارتباط انسان با خدا قرار می گیرد، تاکید کرد: در بحث ایثار و شهادت انچه اهمیت دارد، ارتباط با خدا است در واقع شهدا با خدا معامله ای عاشقانه کردند.

وی با بیان اینکه خداوند می فرمایند که شهدا عند ربهم یرزقون هستند یعنی نزد خدا روزی دارند، تاکید کرد: این روزی که خداوند به آن اشاره دارد، روزی معنوی است و حیات آنها بالاتر از حیات مادی است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه شهدا وقتی از این دنیا به خاطر خدا جانشان را اهدا می کنند خداوند به آنها حیات طیبه اعطا می کند، گفت: بحث شهادت یا کلمه شهید به چند علت به شهدا اطلاق می شود نخست اینکه فرشتگان رحمت الهی به خاطر ایثارگری شهید، ایشان را نظاره می کنند و مبهوت می شوند لذا این ریشه در رحمت الهی دارد پس رحمت الهی نخستین ویژگی است که در بحث شهادت به شهیدان اطلاق می گردد.

فندرسکی با بیان اینکه دومین نکته  این است که فرشتگان شهادت می دهند که شهیدان اهل بهشت هستند، بیان کرد: سومین نکته این است که شهیدان نمی میرند بلکه نزد خدا هستند و روزی می خورند در واقع شهیدان نزد خدا حاضر و ناظر هستند و آخرین نکته این است که شهید چیزهایی را مشاهده و نظاره می کنند که دیگران از آن محروم هستند لذا شهدا ناظر بر اعمال هستند.

فندرسکی با بیان اینکه از امام باقر نقل است که می فرماید من قومی را می بینم از مشرق خارج می شوند که حق را مطالبه می کنند که به آنها داده نمی شود برای بار دوم طلب میکنند وداده نمی شود و سلاح ها را روی دوششان می گذارند و آنچه را میخواهند داده می شود ولی قبول نمی کنند و آن را به امام زمانشان اعطا می کنند  و کشته شدگان آنها شهید هستند، گفت: نمونه این احادیث که درباره عظمت شهدا است، بسیار هستند.

وی با بیان اینکه هر چه امروز در بعد پیشرفت های علمی، اقتدار و ... در کشورمان داریم مرهون مجاهدت و خون شهدا است، گفت: بهترین راه برای تداوم خط شهدا، خدمت به مردم و تبیین معرفت با الله است.

در ادامه این جلسه دکتر میرلوحی و دکتر نیکوفرد نیز ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا به بیان نظراتی پرداختند.

شهدا (2)شهدا (3)


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #تقدیر خانواده شهدا؛روز ملی شهید
12345