اخبار و رویدادها: با حضور اساتید و دانشگاهیان؛ جشن بزرگ میلاد امام علی(ع) در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

با حضور اساتید و دانشگاهیان؛ جشن بزرگ میلاد امام علی(ع) در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱- ۱۱:۴۰:۳۹

با حضور اساتید و دانشگاهیان؛  جشن بزرگ میلاد امام علی(ع) در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

جشن بزرگ میلاد با سعادت یار نبی، امیر المومنین(ع) حضرت علی(ع) با حضور اساتید، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پرسنل دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جشن بزرگ میلاد امام علی(ع) و گرامی داشت روز مرد و مقام پدر همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ع) به میزبانی زورخانه باستانی شهید شیخ محمد تهرانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

دکتر حسین نیکوفرد مسئول بسیج اساتید و انجمن ورزش باستانی دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم که با حضور جمعی از اساتید، مسئولان و پرسنل دانشگاه برگزار شد، ضمن اشاره به آثار ورزش پهلوانی، گفت: یاد علی(ع) و ائمه اطهار(ع) رکن جدایی ناپذیر ورزش باستانی در کشور و فرهنگ ایرانی اسلامی است که توانسته جایگاه بسیار بالایی را نیز در بین مردم داشته باشد.

نیکوفرد با بیان اینکه باستانی ارزش های اسلامی مانند فتوت، نیکوکاری، انفاق، ذکر و استمداد و ... را با هم دارد و با تاسی از مرام علی(ع) و بزرگان دین و معرفت، نقش بسزایی در تربیت نسلی متدین داشت، تاکید کرد: در جریان انقلاب اسلامی شاهد بودیم که مردانی از گود زورخانه به یاری امام(ره) رسیده و در دوران دفاع مقدس نیز چراغ جهاد برای دین خدا را روشن نگه داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت های ما امروز باید ترویج ورزش پهلوانی و ورزش های زورخانه ای باشد، بیان کرد: کمتر مجموعه ای را می توان یافت که ورزش، ارزش، تدین و صفات بارز اخلاقی و ... زیر یک سقف جمع شود و این ویژگی بارز زورخانه ها است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود همچنین مقام پدر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را نیز گرامی داشت و تاکید کرد: امروز عزتمندی و اقتداری که ایران اسلامی دارد، مرهون مجاهدت های شهدا و کسانی است که برای انقلاب اسلامی تمام زندگی شان را گذاشته اند و می بایست قدردان آنان بود.

در جشن بزرگ ولادت با سعادت حضرت علی(ع) در دانشگاه صنعتی شاهرود مقاماتی مانند امام جمعه موقت شاهرود، مسئول دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، شهردار و رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی کشور و جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود حضور داشتند.

یکی از بخش های ویژه این مراسم تقدیر از پیشکسوتان و پدران دانشگاه صنعتی شاهرود و ورزش زورخانه ای شهرستان شاهرود بود که بعد از اجرای ورزش های زورخانه ای در گود زورخانه به مناسبت ولادت با سعادت علی(ع) برگزار شد و حال و هوای معنوی به مراسم بخشید.

 

تقدیر از دم گرم و پنجه مرشد حسنی، مرشد زورخانه شهید تهرانی دانشگاه صنعتی شاهرود که سال ها است در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش پهلوانی در بین قشر دانشگاهی استان سمنان تلاش می کند، از دیگر بخش های این مراسم ویژه بود.

 

 

 

 

 

جشن گرامی داشت مقام پدر، ولادت با سعادت علی(ع) و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی به میزبان زورخانه شهید تهرانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد که این دانشگاه بر طبق رسالت اجتماعی و فرهنگی خود، همواره بر ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی تاکید داشته است.

 

12345