اخبار و رویدادها: ملاک دست یابی به حیات طیبه جنسیت نیست

ملاک دست یابی به حیات طیبه جنسیت نیست
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱- ۱۳:۰۵:۲۵

ملاک دست یابی به حیات طیبه جنسیت نیست

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه ملاک دست یابی به حیات طیبه جنسیت نیست، گفت: در حیات طیبه تفاوتی بین زن و مرد نیست و ملاک تقوا و عمل صالح محسوب است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی در مراسم گرامیداشت مقام زن همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) در تالار کوثر دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به سوره کوثر بیان کرد: در قرآن کریم در خصوص مقام زن بارها تاکیداتی داشته است اما مظاهر اصلی آن را در سوره کوثر می توان یافت.

وی با بیان اینکه اسلام جایگاه زن را به گونه ای ارتقا داد که قابل قیاس با دوران جاهلیت نیست، ابراز کرد: همان طور که قرآن کریم نیز تاکید دارد همه چیز از زوج ایجاد شده است و در قانون خدای متعال برای مرد و زن از منظر شخصیت انسانی تفاوتی وجود ندارد و همه اوامر برای زوج زن و مرد نازل شده است ولی براساس ویژگی های جنسیتی؛ شاکله وجود زن و مرد به گونه ای طراحی شده است که بتوانند در کنار هم کامل شوند.

ابوالفضل فندرسکی با بیان نگاه متعالی به زن در اسلام افزود: ملاک سعادت بشری نه جنسیت بلکه در سایه انجام عمل صالح است و تربیت و توالی نسل و جامعه با زن است و مایه آرامش زندگی و خانواده محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) که می فرمایند «دعای مادر از موانع اجابت دعا می گذرد» به جایگاه و مقام مادر در اسلام اشاره و مادران مستجاب الدعوه خواند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با بیان اینکه زنان بسیاری در طول تاریخ موثر بوده و توانسته اند اقدامات شایسته ای انجام دهند اما از منظر قرآن چهار بانو؛ آسیه، حضرت مریم (ع)، حضرت خدیجه کبری(س) و حضرت فاطمه زهرا (س)، از برگزیدگان هستند و باید الگو زنان جامعه ما باشند.


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #بزرگ داشت ولادت حضرت زهرا(س) #روز زن...2
12345