اخبار و رویدادها: آئین گرامی داشت مقام زن در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

آئین گرامی داشت مقام زن در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱- ۱۲:۱۴:۵۲

آئین گرامی داشت مقام زن در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

آئین گرامی داشت مقام زن و روز مادر همزمان با ایام سالروز ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، آئین گرامی داشت مقام زن به مناسبت ایام سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) با حضور رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، اساتید و به خصوص بانوان شاغل در این دانشگاه  بههمت مدیریت امور فرهنگی در تالار کوثردانشگاه  برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم ضمن گرامی داشت ایام و با بیان اینکه «مادر» ارزشمند ترین کلمه در دنیا است، گفت: جایگاه و نقش زنان در جامعه اسلامی بسیار ارزشمند و تاثیر گذار است تا جایی که نیمی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود را دخترانی تشکیل می دهند که جامعه بانوان کشور را نمایندگی می کنند.

دکتر مرتضی ایزدی فرد حضور بانوان در جامعه را پررنگ دانست و تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز حضور بانوان در هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود و یاروان علمی نشان دهنده نقش آفرینی زن ایرانی در تمام عرصه های مجاهدت های علمی است.

وی تاثیرگذاری بانوان ایرانی در بخش های مختلف به خصوص زمینه های علمی را مثال زدنی توصیف کرد و افزود: پیشرفت بانوان و حضور آنها در همه عرصه های زندگی نشان از بالندگی بانوان ایرانی در عرصه جامعه و حتی عرصه های جهانی دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بیان کرد: حضور زن ایرانی در والاترین مقامات علمی دنیا با درون مایه شعار استقلال آزادی و آزادگی توانسته منشاء خیر و برکات فراوانی برای ایران اسلامی باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به راهبرد ارتقای جایگاه زن در این دانشگاه بیان کرد: حضور و بهره گیری از مشاور حوزه بانوان در امور ریاست دانشگاه صنعتی شاهرود خوشبختانه توانسته منشاء حرکات خوبی باشد و خانم مزینانی توانسته در زمان مدت فعالیت خود تحرک و جنبش قابل توجهی را در بین همکاران دانشگاه ایجاد کند و در این راستا می تواند با همفکری و همدلی سعی در برطرف ساختن مشکلات صنفی قشر دانشگاهی کرده است.

خانم دکتر مزینانی مشاور رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در امور بانوان نیز در این مراسم در سخنرانی کوتاهی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در مقوله فرزندآوری و وضع قوانین مرتبط بیان کرد: مسائلی مرتبط با این موضوع در درون دانشگاه با تشکیل کارگروه ها و جلسات در دست بررسی است که البته نیاز به اجرای قوانین مربوطه است.

گفتنی است در این جلسه برخی بانوان فعال در دانشگاه صنعتی شاهرود به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

7 (2)7 (1)


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #گرامی داشت مقام مادر و روز زن...2
12345