اخبار و رویدادها: مدیر گروه های معارف دانشگاه های استان سمنان گردهم آمدند

مدیر گروه های معارف دانشگاه های استان سمنان گردهم آمدند
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱- ۱۱:۲۲:۳۸

مدیر گروه های معارف دانشگاه های استان سمنان گردهم آمدند

نشست استاني مديران گروه هاي معارف دانشگاه هاي استان سمنان به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود نشست استانی مدیران گروه های معارف دانشگاه های استان سمنان به ميزباني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعتي شاهرود و در سالن اجتماعات كوثر همزمان با صبح سه شنبه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين امراللهي مدير گروه هاي معارف دانشگاه هاي كشور مهمان این نشست بود و ضمن اشاره به ضرورت ارتقای کیفی تعالیم معارف دانشگاه ها، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که امروز در این هجمه و جنگ ترکیبی دشمنان ضرورت دارد، جهاد تبیین است.

امیراللهی با بیان اینکه تبیین مسائل و معارف آل الله برای نسل جوان امروزی از جمله مهمترین مسائلی است که در حوزه معارفی باید به آن پرداخت، بیان کرد: جنگ شناختی دشمنان جوانان را هدف قرار داده و لذا باید بیش از هر زمان به این نسل و جاد تبیین دقت داشت.

 

وی ضمن گرامی داشت یاد شهید سردار سلیمانی ضمن اشاره به ویژگی های این شهید گرانقدر، بیان کرد: تبیین معارف ناب الهی و اهل بیت(ع) سبب می شود تا دشمنان از اجرای توطئه های شوم شان علیه جوانان ایران اسلامی، مایوس باشند.

مدير گروه هاي معارف دانشگاه هاي كشور همچنین خواستار توجه بیشتر به آشنایی دانشجویان با معارف امام راحل(ره) شد و گفت: اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) از آن دست نکات مهم در زمینه تبیین مسائل انقلاب برای نسل جوان است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد.

در اين نشست مديران به ارائه ديدگاه ها و گزارش عملكرد گروه هاي معارف دانشگاه های استان سمنان پرداختند.

 

گفتنی است در کنار بيان مشكلات و نيازهاي جامعه دانشگاهي به خصوص در حوزه گروه های معارف، رفع و پيگيري مشكلات توسط مراجع ذي صلاح نیز از دیگر مسائلی بود که در این نشست به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود، مطرح شد.

اندیشه اسلامی، حقوق اجتماعی و سیاسی، آیین زندگی، تاریخ تحلیلی صدر اسلام، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران تاریخ امامت، آشنایی با قانون اساسی و ... در زمره دروس گروه معارف اسلامی در دانشگاه ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.


کلمات کلیدی: #مدیر گروه معارف.استان سمنان#نهادرهبری.1
12345