اخبار و رویدادها: برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی دردانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی دردانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱- ۱۵:۱۹:۴۱

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی دردانشگاه صنعتی شاهرود

همزمان با سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ویژه مراسمی به همت پایگاه بسیج ظفر با حضور اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی مراسمی به همت دفتر پایگاه بسیج ظفر دانشگاه  با حضور اعضای هئیت علمی، کارکنان و دانشجویان در مسجد پیامبر اعظم این دانشگاه برگزار شد.

سردار حاج حسین فضلی از یادگاران دفاع مقدس و مهمان ویژه این مراسم ضمن اشاره به شرایط حساس کشور، علت این حساسیت در همه مقاطع را وجود ایران در منطقه استراتزیک برشمرد. ایشان با اشاره به نقاط حساس و استراتژیک درجهان بیان نمود: همیشه کشورهای برتر به دنبال تسلط بر این مناطق هستند و بر این اذعان دارند که منطقه استراتژیک در اختیار هر کشوری باشد برتری قابل ملاحظه ای برای آن کشور بدنبال خواهد آورد.

IMG_20230103_163912_904[1]

سردار فضلی در ادامه با تعریف منطقه استراتژیک به معنی جایی که مسیر مواسلاتی دریایی در جهان است و رگه های انرژی جهان در آن حرکت می کند حساس ترین نقطه استراتژیک جهان در کره زمین برای انتقال شریان های انرژی را تنگه هرمز در کشور ما دانست و تاکید نمود:  کشور آمریکا با توجه به حضور سازمان های اقتصادی جهان و پایگاه های اینترنت مغز جهان محسوب می شود و تمامی تصمیمات مهم در سطح جهان در آنجا گرفته میشود، در حالی که خود آمریکایی ها اعتقاد دارند کره زمین قلبی دارد که منطقه خاورمیانه و کشور جمهوری اسلامی ایران است.

درادامه سردار فضلی با اشاره به نظریه های مختلفی درمورد سرزمین ایران و برشمردن این کشور به عنوان یکی از مناطق مهم استراتژیکی در جهان، افزود: در سال های مختلف آمریکایی ها با برگزاری کنفرانس های مختلف بدنبال راه حل برای تسلط به این کشور بوده اند.چون خودشان معتقدند ویژگی های منحصر بفرد ایران از جمله وجود 11درصد ذخایر نفتی جهان و دومین منبع بزرگ گاز جهان، این کشور را به بازیگری در اقتصاد جهان تبدیل کرده است.

ایشان در ادامه اشاره به نقاط برتر کشور، افزود: استکبار همیشه بدنبال تسلط بر این کشور بوده و ما به لطف خدا و رهبری اما خمینی(ره) در سال 57 از نشستن و زانو زدن در مقابل استکبار جهان وضعیت خودمان را به ایستادن تغییر دادیم که بالطبع آن هزینه هایی برای کشور ایجاد شد.

وی همچنین گفت: از ابتدای انقلاب با انواع ترور، کودتا، جنگ تحمیلی 8 ساله و فتنه های اخیر تلاش کردند مجدد به کشور ایران تسلط پیدا کنند، که به حمدالهی و رهبری آیت الله العظمی خامنه ای تمامی آنها خنثی شد.

در پایان سردار حاج حسین فضلی ضمن اشاره به داعش و جنایات این گروهک تروریستی به رشادت های سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش در نابودی وسرنگونی این گروهک اشاره کرد وافزود: این رشادت ها واستقامت ها باعث شد که امروز نه فقط ایران که منطقه مقاومت در برابر استبداد واستکبار بایستد.

سردار فضلی همچنین با قرائت بخشی از وصیت نامه سردار حاج قاسم سلیمانی جلسه را به پایان رساند.

«خداوندا! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز ــ که جانم فدای جان او باد ــ قرار دادی.

برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند رهبری است؛ رهبری متصل به و منصوب شرعی و فقهی معصوم. خوب می‌دانید منزّه‌ترین عالِم دین که جهان را تکان داد اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت فقیه را تنها نسخه نجات‌بخش این امت قرار داد؛ لذا چه شما که به‌عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما به‌عنوان سنّی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به‌دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه رسول‌الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است، دور آن بچرخید. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند؛ قرآن آسیب می‌بیند»

 IMG_20230103_163922_286[1]

IMG_20230103_163904_922[1]IMG_20230103_163855_067[1]

 


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #پایگاه بسیج ظغر #گرامیداشت سرداردلها...2
12345