اخبار و رویدادها: مراسم گرامی داشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

مراسم گرامی داشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱- ۱۵:۲۰:۵۳

 مراسم گرامی داشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

همزمان با سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ویژه مراسمی با حضور اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی مراسمی در مسجد پیامبر اعظم دانشگاه صنعتی شاهرود به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری، با حضور اعضای هئیت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

 

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در این مراسم ضمن اشاره به نقش عمار در صدر اسلام و همچنین حکومت امام علی(ع) بیان کرد: عمار به مثابه تبیین گر و روشنگر دسیسه های دشمنان به خصوص در صفین نقش تبیین گری را ایفا کرد و نام خود را به مثابه سربازان امام بر تارک تاریخ درج نمود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سلیمانی امیری با بیان اینکه عمار رسالت روشنگری و تبیین را داشت و به نوعی دلگرمی سپاه امام محسوب می شود، بیان کرد: در کنار عمار می توان به نام مالک اشتر که نقش حفظ و حراست از مرزهای حکومت اسلامی را بر عهده داشتند، اشاره کرد و امروز شاهد هستیم که این نقش ها در انقلاب اسلامی ایران اسلامی نیز نمود بارز دارد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت اله مصباح یزدی به مثابه عمار زمان، نقش تبیین گری و روشنگری را در انقلاب اسلامی داشتند و مالک اشتر این زمان نیز شهید حاج قاسم سلیمانی محسوب می شود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه شهید سلیمانی با نقش بی بدیل خود در حفظ و حراست از آرمان های انقلاب اسلامی در سطح کشور و منطقه نقش آفرینی کرد، تاکید داشت: ایشان در کنار آیت الله مصباح مایه دلگرمی دوست داران انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا بودند.

سلیمانی امیری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که در منزل شهید سلیمانی، بیان کرد: همانطور که معظم له فرمودند« فقدان شهید برای خانواده سخت و برای من سخت تر است» و این نشان از جایگاه مالک اشتر زمان در نزد رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد.

وی به نقش پررنگ حاج قاسم در پایداری نظام انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: شهید سلیمانی مصداق بارز ایثار و فداکاری در حفظ آرمان ها بود و مجاهدت ایشان در کنار مدافعان حرم، در برابر داعشیانی که خود ساخته و پرداخته استکبارگران بودند، برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه شهید سلیمانی با تاسی از مالک اشتر، مصداق اَشِّداءُ عَلَی الکُفّار، رُحَماءُ بَینَهُم بود، گفت: مراجعه به روایت هایی که همرزمان شهید سلیمانی بعد از شهادت ایشان تعریف کردند، نشان از بزرگواری و عظمت شخصیت ایشان دارد.

سلیمانی امیری: با اشاره به کلام شهید سلیمانی که می فرمود «من باید بمانم و به تکلیفم عمل کنم» این شهید گرانقدر را الگوی همه اقشار ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: شهید سلیمانی در رکاب ولایت، قائل به تکلیف بود و لذا امروز به خصوص در بین نسل جوان باید سیره این شهید گرانقدر بیش از پیش شناسانده شود.


کلمات کلیدی: #گرامی داشت سردارسلیمانی .نهاد رهبری.1
12345