اخبار و رویدادها: درخشش 10 پژوهشگر دانشگاه صنعتی شاهرود در همایش محققان برتر

درخشش 10 پژوهشگر دانشگاه صنعتی شاهرود در همایش محققان برتر
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱- ۱۴:۰۹:۳۳

درخشش 10 پژوهشگر دانشگاه صنعتی شاهرود در همایش محققان برتر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود از برگزاری همایش تجلیل از محققان و پژوهشگران استان سمنان به میزبانی استاندار در تالار یادگار امام (ره) استانداری خبر داد و گفت: 10 پژوهشگر از دانشگاه صنعتی شاهرود در زمره تجلیل شدگان این همایش بودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر حمید حسن پور از برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان سمنان به میزبانی استانداری خبر داد و تاکید کرد: درخشش 10 نام از دانشگاه صنعتی شاهرود در این همایش، نشان از توانمندی های پژوهشی این دانشگاه دارد.

وی با بیان اینکه نام هشت عضو هیئت علمی و دو دانشجوی دکترا در فهرست پژوهشگران برتر استان سمنان دیده می شود، افزود: این پژوهشگران از سوی استاندار سمنان نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه این همایش از سوی ستاد هفته پژوهش و فناوری و استانداری سمنان برگزار شده بود، گفت: در بخش هیئت علمی دکتر حوریه دهقانپوری استادیار دانشکده تربیت بدنی، دکتر جعفر فتحعلی دانشیار دانشکده علوم ریاضی ، دکتر مجتبی غیاثی دانشیار دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دکتر رحیم باقری دانشیار دانشکده علوم زمین، دکتر محسن رضوانی دانشیار دانشکده مهندسی کامپیوتر در زمره تقدیر شدگان در این مراسم بودند.

حسن پور افزود: در این همایش همچنین از دکتر پرویز حیدری دانشیار دانشکده مهندسی کشاورزی، دکتر احمد رمضان زاده دانشیار دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک و محمدحسین احمدی دانشیار دانشکده مهنسی مکانیک مورد تقدیر قرار گرفتند تا بار دیگر شاهد درخشش اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی باشیم.

وی با بیان اینکه دو دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در همایش پژوهشگران برتر استان سمنان تجلیل شدند، تاکید کرد: زهرا مرتضایی دانشجوی دکترای سخت افزار و سروش زارع دانشجوی فیزیک هسته ای در مقطع دکترا دو دانشجوی پژوهشگر برتر استان سمنان معرفی و از سوی استاندار سمنان تجلیل شدند.

معاون پژوهش دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه همایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان سمنان در حالی برگزار شد که 100 پژوهشگر برتر از اقصی نقاط استان مورد تجلیل قرار گرفتند، گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود مانند سنوات قبل درخشش قابل توجهی در این رویداد علمی و پژوهشی داشت.

استاندار سمنان نیز در سخنانی همزمان با تجلیل از پژوهشگران برتر استان با اشاره به اهمیت پژوهش بیان کرد: ما اعتقاد داریم که پژوهشگران باید به سمت مسائل استان حرکت کرده و برای رفع مشکلات پیشگام شوند.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت پژوهش و فناوری و پتانسیل محققان، پژوهشگران‌،‌ اساتید، علما و دانشگاهیان یک ضرورت است، بیان داشت: خوشبختانه در استان سمنان ظرفیت های قابل توجهی در بخش پژوهش و علوم وجود دارد که باید از آن به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه پژوهشگران،  تولید کنندگان و نخبگان‌ باید در راستای رفع مشکلات‌ موجود در استان دست به دست‌هم دهند، تاکید کرد: با تکیه بر توان علمی و فناوری مبتکران و محققان استان می توانیم به سمت حل مسائل و مشکلات استان گام های اساسی برداریم.

استاندار سمنان در خاتمه جایگاه دانشگاه های استان را در عرصه علم و تولید فناوری بسیار خوب توصیف کرد و گفت: دانشگاه ها در  افزایش بهره وری در راستای تحقق رشد اقتصادی استان سمنان با بهره گیری از ظرفیت پژوهش نقشی مهم دارند.

گفتنی است همایش تقدیر از برگزیدگان بخش پژوهش استان سمنان یکی از برنامه های محوری  هفته پژوهش و فناوری بود که در استان سمنان برگزار شد.

photo_2022-12-31_10-39-49


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #درخشش پژوهشگران برتردانشگاه...2
12345