اخبار و رویدادها: پیام معاون دانشجویی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

پیام معاون دانشجویی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲- ۱۶:۰۸:۵۱

پیام معاون دانشجویی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

پیام معاون دانشجویی به مناسبت ورود دانشجویان ۱۴۰۲


بسم الله الرحمن الرحیم

شروع هر سال تحصیلی جدید، نویدبخش تجدید همت استادان و دانشجویان برای گسترش علم و معرفت، ارتقاء توانمندی ها و شکوفایی استعدادهاست. با تبریک صمیمانه آغاز سال تحصیلی جدید به  همه دانشجویان عزیز، اساتید بزرگوار و همکاران محترم که یاور و تسهیل گر این فعالیت مقدس هستند از خداوند منان توفیق همگان را در کسب هر چه بیشتر دانایی، افزایش بصیرت و قدرتِ تحلیل و به کارگیری علم و انتشار آن را مسئلت دارم.
در فرهنگ اسلامی، عالمان جامعه، وارثان انبیا الهی معرفی شده و آموزش و یادگیری عبادت است. هدف نهایی خلقت که عبودیت انسان‌ها است در پرتو علم و آگاهی معنا می‌یابد و یادگیری علم بر همه واجب شده است. علم نوری است که خداوند به انسان ها عطا می کند و این علم فراتر از کثرت آموزش و یادگیری است. از این بابت است که عالمان، خدا ترسند در حالیکه درحالیکه جاهلان خودشیفته اند و از خدا ترسی ندارند.

در آستانه سال تحصیلی  ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و ورود جمع کثیری از دانشجویان نوورود به دانشگاه صنعتی شاهرود و خوابگاههای آن، نکاتی را به استحضار این عزیزان می رسانم:

  • دوران تحصیل در دانشگاه یک فرصت طلایی برای کسب دانش و مهارت و آمادگی برای ورود به بازار کار است. سن طلایی دانشجو و انرژی حداکثری اش وقتی با محیط اجتماعی و پرنشاط دانشگاه ترکیب می شود مانند موتور محرکی است که اگر درست هدایت شود می‌تواند با سرعت تمام در مسیر رشد و بالندگی حرکت کند. این فرصت تکرارنشدنی را قدر بدانید و حداکثر استفاده را ببرید.
  • در سال جاری حدود 3700 دانشجو در خوابگاهها ساکن هستند. زندگی خوابگاهی اصول و قواعد خودش را دارد که آیین نامه های آن در سایت و کانال معاونت موجود است. بسیاری از شما در خانه پدری در رفاه بوده و در حالت خوش‌بینانه روزانه با ۳-۴ نفر از اعضای خانواده در ارتباط بوده اید. طبعا در بدو ورود به خوابگاه، حضور در واحدهای ۴ تا ۸ نفره ممکن است چالشهایی برایتان داشته باشد. لیکن زندگی خوابگاهی تجربه گرانسنگی برای زندگی اجتماعی شما در آینده شغلی و خانوادگی است. احترام به حقوق دیگران، از خودگذشتگی، دوستیهای صمیمی، بازیهای جمعی، مشارکت اجتماعی و احترام به قانون مواردی است که در زندگی جمعی خوابگاه معنا پیدا می کند.
  •  سعی کنید از محدودیتهای زندگی اجتماعی در خوابگاه فرصت بسازید و با تحمل یکدیگر، سعه صدر و بردباریتان را افزایش دهید. انسانهای موفق، از سختیها نردبانی برای رشد روحشان می سازند. انسانهای ضعیف صورت مسئله را پاک کرده و از سختیها فرار می کنند.
  • لطفا در انتخاب دوستان صمیمی تان دقت کنید. دوستان شما، بخش زیادی از تفکرات و رفتارهای شما را تحت تاثیر قرار می دهند. دوست خوب شما را ترقی می دهد و دوست بد با مشاوره های غلط و انتشار انرژی منفی، شما را ناامید و بی انگیزه می کند. 
  • در دانشگاه تمام همّ و غمّتان تحصیل علم و کسب مهارت باشد. همکاری در انجمن های علمی و کانونهای مختلف فرهنگی دانشگاه هم برای کسب برخی مهارتهای اجتماعی خوب است. لیکن مواظب باشید درگیر جنجالها و تجمعات هنجارشکن نشده و رفتارهای خلاف عرف و قانون را مرتکب نشوید. ما دوست نداریم برای هیچ دانشجویی به خاطر امور بیهوده، پرونده انضباطی درست شده و آینده شغلی دانشجو با مشکل روبرو شود، شما هم با رعایت قانون با ما همکاری کنید .
  • هرگاه در دانشگاه به مشکلی خوردید که شما را مستاصل کرد، حتما به مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سری بزنید. مشاوران امین و توانمندی در دانشگاه و خوابگاه مستقرند که با سعه صدر و حوصله راهکار به شما پیشنهاد می‌کنند. اساتید راهنما، مدیران دانشکده و معاون دانشجویی هم می توانند در بسیاری از مشکلات تحصیلی، فرهنگی و اجتماعی شما را راهنمایی کنند.

در پایان مجددا به همه دانشجویان عزیز خوش آمد عرض می کنم و امیدوارم در دوران پساکرونا، زندگی پرنشاط و شادابی را در محیط دانشگاه تجربه کنید.

معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود
شهریور  ۱۴۰۲
eitaa.com/st_sut

12345