اخبار و رویدادها: برگزاری نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود با موضوع نقش اساتید در تمدن سازی نوین اسلامی

برگزاری نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود با موضوع نقش اساتید در تمدن سازی نوین اسلامی
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱- ۱۴:۴۲:۲۴

برگزاری نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود با موضوع نقش اساتید در تمدن سازی نوین اسلامی

نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه صنعتی شاهرود با موضع نقش اساتید در تمدن سازی نوین اسلامی به همت نهاد مقام معظم رهبری و دبیر خانه هم اندیشی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، امام جمعه شاهرود در نشست هم اندیشی اساتید این دانشگاه با موضوع نقش اساتید در تمدن سازی نوین اسلامی که عصر روز سه شنبه بیست و ششم مهرماه سال جاری با حضور اساتید، رئیس و معاونین  دانشگاه در سالن کوثر  این دانشگاه برگزار شد با تاکید بر نقش تاثیرگذار اساتید و نخبگان دانشگاهی افزود: دانشگاه باید  به سهم خود در تمدن سازی اسلامی در حوزه علم و تکنولوژی نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام عباس امینی بر لزوم فعال سازی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها تصریح کرد: زمینه های اعتلای تمدن در جهات روحی، روانی، اعتقادی و علمی باید در دو نهاد شاخص علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه فراهم و در دانشگاه ها و مساجد محل نقد و گفتگو باشد.

امام جمعه شاهرود با اشاره به دغدغه های جوانان گفت: فساد و تبعیض و نگرانی و ناامیدی از آینده از دغدغه های مهم جوانان است و باید این دو مسئله در کرسی های آزاد اندیشی تبیین شود.

وی گفت: مطالبات مردم باید صریح و البته منصفانه بوده و ظرفیت های ایجاد شده در نظام نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

حجت الاسلام امینی در پایان بر آمادگی نهاد امامت جمعه در جهت دعوت از نخبگان دانشگاهی خبر داد و افزود: تربیون این نهاد در خدمت اهداف جامعه علمی کشور قرار دارد و انتظار می رود که ارتباطات محکم تر باشد.

در ادامه این نشست هر یک از اساتید و نخبگان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادی های خود پرداختند.

photo_2022-10-19_08-23-57


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #نشست هم اندیشی...2
12345