اخبار و رویدادها: پنجمین حضور متوالی دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی موضوعی تایمز

پنجمین حضور متوالی دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی موضوعی تایمز
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱- ۱۳:۳۳:۴۵

پنجمین حضور متوالی دانشگاه صنعتی  شاهرود در رتبه بندی موضوعی تایمز

دانشگاه صنعتی شاهرود در جدیدترین رتبه بندی موضوعی تایمز،برای پنجمین سال متوالی موفق به کسب رتبه 1001 - 1200شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی  شاهرود به نقل از دکتر محمد حسین احمدی سرپرست گروه همکاری علمی و بین المللی، دانشگاه صنعتی در رتبه‌بندی تایمز به عنوان یكی از مهمترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه های جهان، برای پنجمین سال متوالی موفق به کسب رتبه 1001-1200 در میان دانشگاه های جهان شد.

رتبه ­بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس 13 شاخص عملکردی در قالب 5 معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی جهت انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

موسسه تایمز هر ساله علاوه بر رتبه بندی جهانی، دانشگاه های معتبر سراسر جهان را به صورت موضوعی نیز بررسی میكند. این نظام موسسات آموزش عالی را در یازده زیرگروه اصلی شامل هنر و علوم انسانی، بازرگانی و اقتصاد، آموزش، حقوق، علوم اجتماعی، علوم كامپیوتر، مهندسی، علوم بالینی و حوزه سلامت، علوم زیستی، علوم فیزیكی، و روانشناسی میسنجد.

 بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه صنعتی شاهرود در موضوع علوم كامپیوتر در رتبه 600-501 موضوع مهندسی شامل رشته های  مهندسی برق و الكترونیك، مكانیك، هوا فضا، عمران و مهندسی شیمی  در رتبه 800-601 و موضوع علوم فیزیكی شامل فیزیك و نجوم، شیمی، زمین‌شناسی، محیط زیست و علوم دریایی، آمار و ریاضی  در رتبه 800-601  جهان قرار گرفت.

رتبه­‌بندی تایمز یكی از مشهورترین نظام­‌های رتبه‌­بندی بین­‌المللی دانشگاه‌ها است كه نخستین بار در سال 2004 با همكاری "تایمز" و "كیو اس" تحت عنوان رتبه‌بندی "تایمز-كیو اس" و از سال 2010 به بعد با همكاری موسسه "تامسون رویترز" منتشر شد.

0


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #رتبه در نظام رتبه بندی تایمز...2
12345