اخبار و رویدادها: رییس انجمن ایرانی تحلیل پوششی داده ها: جایگاه ایران در تولید علم در دنیا ممتاز است.

رییس انجمن ایرانی تحلیل پوششی داده ها: جایگاه ایران در تولید علم در دنیا ممتاز است.
شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱- ۰۸:۰۰:۱۲

رییس انجمن ایرانی تحلیل پوششی داده ها: جایگاه ایران در تولید علم در دنیا ممتاز است.

رییس انجمن ایرانی تحلیل پوششی داده ها در مراسم افتتاح چهاردهمین کنفرانس بین المللی تحلیل پوششی دادهها و تحلیل تصمیم که به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود در حال برگزاری است گفت: جایگاه ایران از نظر تولید علم به نسبت تعداد جمعیت کشور و جمعیت نخبگان نسبت به کشورهای پیشرفته علمی را به نوعی باید ممتاز تلقی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر حسین  زاده لطفی افزود: ما در حوزه ی تحلیل پوششی داده ها  در دنیا حرف برای گفتن داریم و بسیاری از ایرانیان و دانشگاه های ما  در این حوزه دارای اعتبار بین  المللی هستند.

وی با بیان اینکه به کارگیری علم مدیریت در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تولیدات علمی در این حوزه از طرف دولت و شرکتها حمایت مالی می شوند گفت: بیشترین تولیدات علمی ما ساخته ذهن محققین بوده و متاسفانه علم مدیریت را در امور مدیریتی به شکل مناسب به کار نمی گیریم.

حسین زاده لطفی در پایان از برگزاری پانزدهمین کنفرانس بین المللی تحلیل پوششی داده ها و تحلیل تصمیم در سال آینده  به میزبانی گروه ریاضی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حذف کلی پاندمی کرونا بتوانیم کنفرانس را کاملاً حضوری برگرار نماییم.

 

photo_2022-09-04_13-58-29photo_2022-09-04_13-58-27

 

 

 

 

رییس دانشکده صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود و دبیر علمی همایش ضمن تقدیر و تشکر از حضور مهمانان همایش   اظهار داشت: از یکصد و 50 مقاله ارسال شده به  دبیرخانه همایش، 40 مقاله به صورت حضوری و 50 مقاله هم به صورت مجازی پذیرفته شدند.

دکتر مجتبی غیاثی ترویج دانش تحلیل پوششی داده ها، برگزاری کارگاه های آموزشی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با دستگاه های اجرایی را از اهداف مهم برگزاری این همایش برشمرد.

وی با گرامیداشت یاد خاطره مرحوم پروفسور غلامرضا جهان شاهلو پدر علم تحلیل پوششی داده‌های ایران گفت: اگرچه پروفسور جهان شاهلو در کنار ما نیست اما حضور ایشان را در این جمع علمی کاملا حس می کنیم.

چهاردهمین کنفرانس بین المللی تحلیل پوششی داده ها و تحلیل تصمیم از نهم شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود آغاز و تا یازدهم این ماه ادامه دارد.

 

 

photo_2022-09-04_13-58-28

 

 

در ادامه برنامه دكتر رضا شيخ معاون اداري و مالي دانشگاه :ضمن خوشامد گويي به شركت كنندگان در اين كنفرانس و اشاره به شعر معروف عارف بزرگ شيخ ابوالحسن خرقاني : هر که در این سرا در آید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد.كه اين نشان فرهنگ اصيل شهرستان شاهرود مي باشد.

و ايشان؛ در ادامه صحبت خود با اشاره به كلوپ 300سالگان در جهان اشاره نمود وافزود : در اين كلوپ شركت هايي كه به 300 سالگي عمر مديريتي خود مي رسند در اين با شگاه عضو مي شوند ، اين شركتها يعني توانسته اند مسير و چرخه مديريتي را به خوبي طي كرده وبه حد بلوغ برسند و از درون زايش نمايند .

شيخ ،بابهره گيري از كلوپ فوق ،افزود دانشگاه صنعتي شاهرود به كلوپ دانشگاه هاي 50ساله كشور پيوسته است .و اين نشانه قدمت و بزرگي دانشگاه صنعتي شاهرود در بين دانشگاه هاي شهرستان هاي كشور است .

 


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #نشست تخصصی #تحلیل پوششی داده ها...2
12345