اخبار و رویدادها: صورتجلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا

صورتجلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا
چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱- ۱۰:۰۲:۳۴

صورتجلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا

صورتجلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا مورخ 10 مرداد 1401

به نام خدا

قابل توجه دانشجویان عزیز و همکاران گرامی

احتراماً آخرین صورتجلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا استانداری سمنان در خصوص برگزاري جلسات در دستگاههاي اجراي و رعايت فاصله گذاري اجتماعي و استفاده از ماسك جهت اطلاع و اقدام لازم به شرح جدول زیر اعلام می گردد.

ردیف

مصوبات

مجری

مدت زمان

1

 با توجه به اعلام رنگ بندی جدید کرونایی در شهرستان های استان و قرمز شدن شهرستان دامغان، مقرر شد ستاد کرونای شهرستان دامغان به ریاست فرماندار تمهیدات ویژه در جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اتخاذ و نسبت به تشدید نظارت ها و بازرسی در زمینه رعایت پروتکل ها اقدامات لازم بعمل آورد.

 

فرمانداری دامغان

تا زمان بهبود شرایط

2

مقرر شد کلیه فرمانداری های استان با توجه به رنگ بندی جدید ، تمام امکانات خود اعم از بهداشتی، درمانی و ... را در جهت پیشگیری از انتشار سویه جدید ویروس کرونا به کار گیرند و فرمانداران موظف به برپایی جلسات ستاد شهرستانی و کمیته های ذیل آن می باشند. و می بایست در جهت آگاهی بخشی عمومی با نصب بنر و اطلاع رسانی های لازم با بهره گیری از ظرفیت شهرداران و دهیاران استفاده نمایند.

ضمناً نتیجه جلسات و پیگیری های شهرستانی در اسرع وقت به دفتر اجتماعی جهت گزارش در جلسه آتی ستاد استانی ارائه گردد.

حضور شخص فرماندار در جلسات ستاد استان به صورت وبیناری الزامی می باشد

 

 

فرمانداران

دفتر شهری و شوراها

دفتر روستایی و شوراها

 

ظرف 72 ساعت آینده

3

با توجه به ضرورت واکسیناسیون دوزهای4 و یادآور برای افراد بالای 18 سال، مقرر شد ضمن سرویس دهی منظم به مراجعین در مراکز واکسیناسیون، دانشگاه ها، نسبت به پیش بینی مراکز تجمیعی در شهرستان های سمنان، شاهرود و دامغان اقدام تا در زمان پیک این بیماری تمهیدات لازم پیش بینی شده باشد.

 

دانشگاه های علوم پزشکی استان

 

به قید فوریت

4

مقرر شد بنا به موضوعات مطروحه در ستاد ملی کرونا، مجددا طرح شهید سلیمانی در سطح استان فعال تا در زمینه های مختلف از جمله اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در امر رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون اقدامات خود را آغاز نمایند.

دانشگاه های علوم پزشکی

سپاه قائم (عج) استان

پدافند غیرعامل

در اسرع وقت

5

 مقرر گردید کمیته اطلاع‌رسانی با بهره گیری از ظرفیت های موجود نظیر برنامه های صدا و سیما، کانال های تلگرامی فرهنگ و ارشاد ،  فضای مجازی و ... ، نسبت به حساس‌سازی افکار عمومی برای رعایت دستور العمل های بهداشتی وجلوگیری از عادی انگاری مردم نسبت به موضوع اقدام نماید.

کمیته اطلاع رسانی-دانشگاه‌های علوم پزشکی استان- فرهنگ و ارشاد اسلامی

بطورمستمر

6

 با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم و برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری ، مقرر شد دستگاههای ذیربط ضمن پیش بینی های لازم بمنظور پیشگیری اولیه  از بازنشر بیماری ، تمهیدات مناسب در زمان برگزاری مراسمات و تجمعات از طریق هیئات و ائمه جمعه و جماعات در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی اتخاذ نمایند.

ضمن اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه آتی گزارشی از عملکرد خود را ارائه نماید.

دانشگاه های علوم پزشکی استان-  دستگاههای فرهنگی (سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی)

 

 

بطور مستمر

7

با توجه به اینکه در سال جاری مدارس و دانشگاهها در زمان مقرر خود بازگشایی خواهند شد ، مقرر گردید آموزش و پرورش و دانشگاههای استان نسبت به رفع نواقص مربوط به کلاس های آموزشی خود بویژه تهویه هوا و سیستم گرمایشی و سرمایشی اقدام و تا پایان تعطیلات مشکلات موجود را احصاء و نسبت به مرتفع نمودن آن اقدام نمایند

دانشگاه های استان- 

آموزش و پرورش

ظرف مدت 2 ماه

8

مقرر شد به منظور رصد هرچه بهتر نظارت ها و خدمات دهی به روستائیان و همچنین در جهت مقابله با روند همه گیری سویه جدید، بخشداران در سطح بخش ها  نسبت به برپایی جلسات کرونا اقدام  و به کمک شوراهای اسلامی و دهیارای ها در زمینه اطلاع رسانی و خدمات دهی تحت نظارت فرمانداری ها اقدامات لازم را بعمل آورند.

 

دفتر امور روستایی و شوراها

 

فرمانداری ها

(بخشداری ها)

 

بطور مستمر

9

در جهت مدیریت و نظارت بر مراکز و باشگاههای ورزشی سطح استان و مراقبت لازم در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و...در جهت برخورد با مجموعه های ورزشی که همکاری لازم را  ندارند، مقررگردید اداره کل ورزش و جوانان تمهیدات لازم اتخاذ و نتیجه را در جلسه آتی گزارش نماید.

 

اداره کل ورزش و جوانان

 

بطور مستمر

10

مقرر شد در تمامی جلسات و همایش های استان علی الخصوص جلسات دستگاههای دولتی استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و سایر موارد بهداشتی جهت پیشگیری از بازنشر بیماری کرونا ضروری و الزامی باشد.

کلیه دستگاههای اجرائی- معاونت توسعه و منابع انسانی

تا زمان بهبود شرایط

11

مقرر شد کمیته های ذیل ستاد استانی کرونا جلسات خود را همانند گذشته به صورت منظم و مستمر برگزار و ضمن اعلام نتیجه به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ، روسای کمیته ها ااقدامات  و موارد  را در جلسات  ستاد استانی گزارش نمایند.  

کمیته های ذیل ستاد استانی مقابله با کرونا

تا زمان بهبود شرایط

12

با توجه به ضرورت حضور فرمانداران و شخص مدیران در جلسات ستاد کرونا که بعضاً مشاهده گردید برخی اعضای محترم در جلسات ستاد غیبت داشته و یا نماینده فرستاده اند، مقرر گردید من بعد،  تمامی اعضا شخصاً در جلسات حضور یافته و یا در صورت لزوم جهت اعزام جانشین با هماهنگی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی اقدام نمایند.

ضمناً اعضای غایب علت عدم حضور خود و یا اعزام نماینده در این جلسه را مکتوب اعلام نمایند.

 

کلیه اعضا

 

بطور مستمر

13

مقرر گردید شهرداری ها در راستای اهمیت موضوع و اطلاع رسانی پیرامون پیک جدید بیماری ، نسبت به  نصب بنررو سایر اقدامات پیشگیرانه اقدام نمایند

دفتر امور شهری و شوراها

به قید فوری

14

مقرر گردید تیم های نظارتی سرزده جهت بازرسی از اماکن سربسته توسط کمیته پایش و نظارت برنامه ریزی گردد و در صورت مشاهده عدم رعایت موارد بهداشتی، دستگاه های تعزیرات حکومتی و اماکن اقدام قانونی نمایند 

کمیته پایش و نظارت اماکن - تعزیرات

به قید فوری

 

12345