اخبار و رویدادها: رشد دانشگاه صنعتی شاهرود در جدیدترین رتبه بندی وبومتریکس

رشد دانشگاه صنعتی شاهرود در جدیدترین رتبه بندی وبومتریکس
یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱- ۰۹:۲۵:۱۲

رشد دانشگاه صنعتی شاهرود در جدیدترین رتبه بندی وبومتریکس

دانشگاه صنعتی شاهرود بر اساس جدیدترین نتایج منتشر شده رتبه بندی نظام وبومتریکس، موفق به کسب رتبه جهانی 2035 در بیش از 31000 مؤسسه جهانی و همچنین رتبه ملی 34 در میان 461 مؤسسه ایرانی شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل ازمدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات، رتبه بندی وب سایتهای دانشگاهها و موسسات آموزشی دنیا توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC)  انجام می گیرد. این نظام رتبه بندی تحقیقات خود را از سال ۲۰۰۴ آغاز نموده است و هر شش ماه یکبار مؤسسات آموزش عالی جهانی را در ابعاد وب سنجی (وزن :۵۰) و پژوهشی (وزن :۵۰) مورد بررسی قرار می‌دهد. قابلیت مشاهده پذیری وب سایت مؤسسات، تعداد ارجاعات دریافتی از ۲۱۰ محقق برتر، تعداد مقالات پر استناد و ۱۰ درصد برتر طی سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۹ از جمله معیارهای مورد ارزیابی در این رتبه بندی می‌باشد.

هدف اصلی این رتبه‌بندی میزان توجه مؤسسات و دانشگاه‌ها را به نشر اینترنتی می باشد. به عبارت دیگر این رتبه‌بندی حمایت از طرح‌های دسترسی آزاد به‌منظور افزایش انتقال علم و دانش تولید شده توسط دانشگاه‌ها به کل جامعه را نشان می دهد.

در آخرین رتبه بندی وب متریکس در ماه جولای وب سایت دانشگاه صنعتی شاهرود با ۷ رتبه صعود در جایگاه ۳۴ رتبه بندی ملی قرار گرفت. این رتبه بندی شامل تمامی دانشگاه ها و موسسات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت می باشد.

تاثیر محتوای وب: تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرارشده از سایر سایت‌ها به وب‌سایت دانشگاه (با وزن ۵۰ درصد)

نویسندگان پراستناد: تعداد استنادات ۲۱۰ نویسنده پُراستناد برتر دانشگاه در گوگل اسکالر (با حذف ۲۰ نویسنده برتر لیست) (با وزن ۱۰ درصد)

مقالات پراستناد: تعداد مقالات دانشگاه در بین ده درصد مقالات پُراستناد در نظام‌ رتبه‌بندی سایماگو (مقالات سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱) (با وزن ۴۰ درصد)

منبع:

https://www.webometrics.info/en/Asia/Iran%20%28Islamic%20Republic%20of%29


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #رتبه #وبومتریکس #سایت...2
12345