اخبار و رویدادها: نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی: تضعیف دانشگاه صنعتی شاهرود به هر شکلی قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی: تضعیف دانشگاه صنعتی شاهرود به هر شکلی قابل پذیرش نیست.
یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱- ۱۴:۰۹:۱۳

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی: تضعیف دانشگاه صنعتی شاهرود به هر شکلی قابل پذیرش نیست.

سومین جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور دکتر علی خانی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی و هیات همراه در محل تالار کوثر دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، سومین جلسه شورای دانشگاه در سال جاری صبح روز یکشنبه 12 تیر ماه جاری با حضور دکتر مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه و دکتر علی خانی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی و هیات همراه در محل تالار کوثر دانشگاه برگزار شد.

kh

در این نشست دکتر مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن عرض خیر مقدم و اشاره به تاریخچه و زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه؛ به تعداد پردیس ها، اساتید، دانشجویان، رشته های دایر، قراردادهای تحقیقاتی، مقالات علمی و پژوهشی دانشگاه پرداخت و با تاکید بر اهمیت جذب دانشجویان در رشته های فنی و مهندسی در سطح ملی و بین المللی و رفع موانع موجود برای نیل به این هدف اشاره نمود و خواستار پیگیری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در این خصوص شد. وی همچنین با بیان موضوع همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی در دانشگاه ها و نبود اعتبارات لازم در این خصوص خواستار اقدام یکپارچه توسط مسئولان ذیربط شد.

دکتر علی خانی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی نیز در جلسه شورای دانشگاه، موتور محرکه هر کشور را نیروی انسانی برشمرد که موجب ارزش و وجاهت به مکانها، ساختمان ها و ساختارها می شود.

دکتر خانی با اشاره به تصویب برخی قوانین، طرحها و لوایح گفت: اگر برای اجرای قوانین و مصوبات مجلس و دولت اعتبار و بودجه مشخص پیش بینی یا محقق نشده باشد، امکان اجرای لوایح و طرح های تصویبی وجود نداشته و موجب ابتر ماندن امور در مسیر اجرایی خواهد شد. ایشان در ادامه به روند تغییرات اقتصادی در پیشروی دولت اشاره کرد و افزود: دولت با شناخت همه تنگناها و مشکلات موجود؛ جراحی اقتصادی را لازمه کار دانسته و در این مسیر اقدامات خوبی را انجام داده است.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی: تضعیف دانشگاه صنعتی شاهرود به هر شکلی قابل پذیرش نیست.

ایشان ضمن تاکید بر حفظ استقلال و ملی بودن دانشگاه صنعتی شاهرود، بحث سند آمایش را یک بحث سیاسی و غیر کارشناسی برشمرد و تاکید نمود: تضعیف دانشگاه صنعتی شاهرود به هر شکل و ظاهری قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی که در روزهای گذشته از حوزه های آزمون سراسری دانشگاهها بازدید کرده بودند ضمن اشاره به کاهش و عدم استقبال دانش آموزان در برخی رشته های تحصیلی دانشگاهی، افزود: این امر مهم باید به عنوان یک موضوع کلان کشوری تحت بررسی کارشناسی قرار گیرد و چاره اندیشی شود.

 

12345