اخبار و رویدادها: برگزاری موفقیت آمیز سمینار پایانی یکی از پروژه های طرح کلان كاربرد ژئومكانيك نفت

برگزاری موفقیت آمیز سمینار پایانی یکی از پروژه های طرح کلان كاربرد ژئومكانيك نفت
چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱- ۱۴:۱۸:۳۲

برگزاری موفقیت آمیز سمینار پایانی یکی از پروژه های طرح کلان كاربرد ژئومكانيك نفت

سمینار پایانی پروژه "توسعه فرآيند تعيين پنجره ايمن وزن گل مبتني بر مدل‌سازی ژئومکانيکي يک‌بعدی چاه و كاربرد آن در چاه‌های منتخب" در مرکز همایش مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، سمینار پایانی پروژه "توسعه فرآيند تعيين پنجره ايمن وزن گل مبتني بر مدل‌سازی ژئومکانيکي يک‌بعدی چاه و كاربرد آن در چاه‌های منتخب" در روز دوشنبه 6 تیرماه جاری با حضور مدیران و متخصصین مدیریت پژوهش و فناوری، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، دانشگاه صنعتی شاهرود، شرکت سیالات حفاری پارس و همچنین مدیران و کارشناسان شرکت‌های نفت و گاز پارس، ملی حفاری، فلات قاره، نفت خزر، مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی ایران و نفت و گاز اروندان در مرکز همایش مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران برگزار گردید.

لازم به توضیح است؛ پروژه مذکور در راستای اهداف طرح کلان "كاربرد ژئومكانيك در اكتشاف منابع هيدروكربني و فناوري‌هاي نوين حفاري و مهندسي نفت در چاه‌هاي اكتشافي" به مدت 18 ماه با موفقیت در موعد مقرر به اتمام رسیده است.

در این جلسه نمایندگان دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن ارائه توضیحات در خصوص روند انجام کار، به دستاوردهای حاصل از انجام این پروژه اشاره نمودند و در ادامه پس از بیان مشکلات و چالش­های موجود در این حوزه توسط متخصصین و فعالین صنعت نفت موارد مطروح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان نیز نمایندگان شرکت ملی نفت ایران ضمن اعلام موفقیت آمیز بودن پروژه، رضایت خود را از نتایج حاصله ابراز داشته و به این نکته اذعان نمودند که با توجه به توانمندی ایجاد شده در این پروژه، امکان پیاده سازی نتایج این تحقیقات در میادین نفتی کشور با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود در آینده نزدیک فراهم خواهد بود.

563d860e-080f-4c72-bef2-947a1073ecbde1803f73-a658-4e18-bb44-0f5c4f2cc3a0

   

 

12345