اخبار و رویدادها: دومین همایش ملی سالانه کانسارهای ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار خواهد شد.

دومین همایش ملی سالانه کانسارهای ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار خواهد شد.
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱- ۱۱:۰۰:۰۱

دومین همایش ملی سالانه کانسارهای ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار خواهد شد.

"دومین همایش ملی سالانه کانسارهای ایران" در تاریخ 15 و 16 تیرماه 1401 با موضوع کانسارهای سرب-روی و فلزات همراه در ایران" در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از دبیرخانه همایش ملی سالانه کانسارهای ایران، شناسایی و استخراج سنگ و مواد معدنی تاریخچه‌ای به عمر بشر دارد و شاید در دوران پیش از تاریخ دانش چندانی برای هر ماده معدنی و نحوه استخراج آن در دسترس نبود، اما با گذر زمان شناسایی، اکتشاف، استخراج و فرآوری به دانشی تبدیل شد که همواره با چالش‌ها و دروازه‌های جدیدی پیش رو بوده است.

با هدف گسترش دانش فنی متخصصین و پژوهشگران حوزه معدن و زمین‌شناسی تصمیم گرفته شد تا با برگزاری سلسله کنفرانس‌ها، کارگاه‌های آموزشی، میزگردها و... به بررسی چالش‌های پیش رو و تبادل علمی، تجربی و مسیرهای جدید در این حوزه پرداخته شود که قطعا حضور صاحب‌نظران، پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و... این حوزه بر اعتبار آن افزوده است.

به همین منظور، اولین همایش ملی سالانه کانسارهای ایران مربوط به "گوهرسنگ‌های ایران" در تاریخ شانزدهم و هفدهم بهمن‎ماه ۱۳۹۸ در "دانشگاه صنعتی شاهرود - دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک" برگزار شد و در آن در محورهای اکتشاف، استخراج، فرآوری و بازاریابی مورد بررسی قرار گرفت و مقالات برتر انتخاب و منتشر گردید.

متاسفانه به دلیل شیوع بیماری همه گیر گسترده کووید-19 در سرتاسر جهان و لزوم رعایت نکات بهداشتی، فاصله اجتماعی و عدم تجمع افراد، زمان برگزاری دومین دوره همایش به تعویق افتاد و در سال های 1399 و 1400 امکان برگزاری همایش میسر نشد. با توجه به واکسیناسیون عمومی، رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش بیماری کرونا، امید است دومین همایش کانسارهای ایران در تیر ماه سال 1401 در شهر شاهرود برگزار گردد.

"دومین همایش ملی سالانه کانسارهای ایران" در تاریخ 15 و 16 تیرماه 1401 با موضوع کانسارهای سرب-روی و فلزات همراه در ایران" و با حضور فرهیختگان، صاحب نظران، اساتید، دانشجویان و... در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار خواهد شد. محوریت های این همایش زمین شناسی، اکتشاف، استخراج، فرآوری، محیط زیست، بازاریابی و تجارت جهانی خواهد بود و همچون دوره های گذشته کارگاه های آموزشی و کاربردی و نمایشگاه صنایع معدنی همزمان با برگزاری همایش تشکیل خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ همایش ملی سالانه کانسارهای ایران پس از چهار دوه کارگاه آموزشی، به منظور بهره‎مندی بیشتر از تجربیات متخصصین معدن و علوم زمین "مجموعه کارگاه‎های آموزشی متالوژنی ایران" به "همایش سالانه کانسارهای ایران (پی‎جویی و اکتشاف، استخراج، فرآوری و بازاریابی)" تبدیل گردیده است و این همایش هر سال، مربوط به یک نوع ماده معدنی خواهد بود.

پوستر-همایش


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #همایش #کانسارهای سرب #روی #فلزات...3
12345