اخبار و رویدادها: سخنرانی برنده جایزه نوبل ۲۰۱۵ در دوازدهمین کنفرانس شاخه فیزیک ذرات و میدان های انجمن فیزیک ایران

سخنرانی برنده جایزه نوبل ۲۰۱۵ در دوازدهمین کنفرانس شاخه فیزیک ذرات و میدان های انجمن فیزیک ایران
یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱- ۱۲:۵۹:۲۳

سخنرانی برنده جایزه نوبل ۲۰۱۵ در دوازدهمین کنفرانس شاخه فیزیک ذرات و میدان های انجمن فیزیک ایران

دوازدهمین کنفرانس شاخه فیزیک ذرات و میدان های انجمن فیزیک ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود، با شرکت فیزیک دانان داخلی و خارجی از جمله برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۵ به صورت مجازی برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دوازدهمین کنفرانس شاخه فیزیک ذرات و میدان های انجمن فیزیک ایران در تاریخهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود و با حمایت انجمن فیزیک، دانشگاه تهران، پژوهشگاه دانش های بنیادی و دانشگاه صنعتی شریف و با شرکت فیزیک دانان داخلی و خارجی از جمله برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۵ به صورت مجازی برگزار شد.

در این کنفرانس فیزیک دان های شرکت کننده آخرین تحولات را در زمینه های فیزیک انرژی های بالا-نظری (Hep-th)، فیزیک انرژی های بالا-پدیده شناس (Hep-ph)، فیزیک انرژی های بالا-تجربی (Hep-ex)، فیزیک انرژی های بالا-شبکه (Hep-lat)، ریاضیات فیزیک ذرات و هسته‌ای (Math-ph)، فیزیک کوانتومی (Quant-ph)و فیزیک هسته‌ای نظری (Nucl-th)بررسی نمودند.

فیزیک دان های تراز اول داخلی، خارجی و فعال در این کنفرانس در زمینه های تحقیقاتی فوق به ایراد سخنرانانی پرداختند و پرفسور تاکاکی کاجیتا فیزیک دان ژاپنی برنده جایزه نوبل ۲۰۱۵ به عنوان مهمان ویژه این کنفرانس در مورد نوسانات و اثبات جرم دار بودن نوترینو ها صحبت نمود که به صورت زنده از کانال آپارات و سایر رسانه های اجتماعی انجمن فیزیک ایران پخش شد.

تحقیقات تئوری و آزمایشگاهی در زمینه فیزیک ذرات نقش مهمی در آینده پیشرفت کشورها بازی می کند و پیشرفت در زمینه های تکنولوژی پیشرفته، هوش مصنوعی، صنعت و پزشکی مدرن از جنبه هایی بسته به میزان سرمایه گذاری کشورها در این حوزه ها داشته و قطعا پیشرفت تکنولوژی ریز در کشورهای اروپایی در سایه مشارکت انها در تحقیقات انجام شده بر کسی پوشیده نیست.

لازم به ذکر است، این کنفرانس که همه ساله با حمایت فیزیک دان های مختلف از داخل و خارج کشور برگزار می شود، در پیشرفت فیزیک دنیای ریز در کشورمان نقش مهمی ایفا می نماید و علاوه بر طرح پیشرفت های اخیر به صورت تئوری مباحثی از جمله اتفاق های مهم و بروز آزمایشگاهای بزرگ بحث می گردد.

PosterHD

12345