اخبار و رویدادها: معرفی دو محصول فناورانه شرکت زمین فناوران نفت آسیا در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

معرفی دو محصول فناورانه شرکت زمین فناوران نفت آسیا در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱- ۱۳:۳۹:۵۹

معرفی دو محصول فناورانه شرکت زمین فناوران نفت آسیا در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

بیست و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد و مجری طرح کلان ژئومکانیک نفت دانشگاه صنعتی شاهرود به منظور معرفی توانمندی­ها و ظرفیت های موجود در این رویداد حاضر شد.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، بیست و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در روزهای 23 الی 26 اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد و مجری طرح کلان ژئومکانیک نفت این دانشگاه به منظور معرفی توانمندی­ها و ظرفیت های موجود در این رویداد حاضر شد.

در این رویداد شرکت زمین فناوران نفت آسیا به عنوان نماینده دانشگاه جلسات متعددی را با مدیران و کارشناسان شرکت هایی از جمله مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت فلات قاره، مدیریت اکتشاف و سایر شرکت ها درخصوص طرح فوق برگزار نمود.

همچنین این شرکت برای اولین بار دو محصول فناورانه خود را در حوزه مدیریت داده‌ در صنعت نفت معرفی نمود. نرم‌ افزار مدیریت هوشمند داده های حفاری (با نام تجاری PetroIDM-Drilling ) و سامانه انتقال برخط داده‌های حفاری تحت استاندارد WITSML2.0  دو محصول فناورانه هستند که با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری توسعه یافته‌اند و در حال حاضر در چند شرکت به صورت آزمایشی در حال بهره‌برداری می باشند.

شایان ذکر است مهمترین کارکرد نرم افزار PetroIDM-Drilling شامل افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های عملیات حفاری از طریق تحلیل هوشمند داده‌ها و گزارشات مرسوم حفاری می‌باشد. همچنین از دیگر ویژگی‌های کلیدی این محصول فناورانه می‌توان به گزارش دهی اتوماتیک روزانه، گزارش دهی برای سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی و تشخیص اتوماتیک زمان های نهان از دست رفته حین عملیات حفاری اشاره نمود.

لازم به ذکر است این نرم افزار، قابلیت اتصال به سرورهای تحت استاندارد WITSML (همه نسخه ها) و سامانه انتقال برخط داده‌های حفاری (که توسط همین شرکت توسعه یافته) را نیز دارا می‌باشد.

2_2113_1


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #شرکت زمین فناوران نفت آسیا #محصول فناورانه..3
12345