اخبار و رویدادها: تولید 10 محصول در زمینه فناوری پلاسما توسط شرکت دانش بنیان دانشگاه

تولید 10 محصول در زمینه فناوری پلاسما توسط شرکت دانش بنیان دانشگاه
چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱- ۱۰:۳۶:۴۸

تولید 10 محصول در زمینه فناوری پلاسما توسط شرکت دانش بنیان دانشگاه

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود با توجه به اهمیت رونق كسب و كارهای نوآورانه و گسترش فعالیت هایی از جنس كارآفرینی، اقدام به ارائه اطلاعاتی جهت شناخت بیشتر شرکت دانش بنیان دانش پویان ساتیا این دانشگاه نموده است.

مراكز رشد ابزارهاى مطمئنى براى تبدیل نوآوری ها و دستاوردهاى تحقیقاتى به محصولات و نیز ترغیب كارآفرینى و توسعه تكنولوژیك بویژه در حوزه فناوری هاى پیشرفته هستند. در سرتاسر جهان شركت ها و كسب و كارهای كوچك به علت انعطاف پذیری بالا، مدیریت كارآمد و خطر پذیری كمتر، اجزاء مهم رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال هستند.

سال ۱۴۰۱ با رویکرد اقتصاد دانش بنیان، بستر مناسبی را برای شرکت های دانش بنیان فراهم نموده است و اقتصاد دانش‌بنیان نیز می‌تواند کلید پیشرفت و شکوفایی اقتصاد ایران در قرن جدید باشد.

حسینی

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با توجه به اهمیت رونق كسب و كارهای نوآورانه و گسترش فعالیت هایی از جنس كارآفرینی ضمن گفت و گو با دکتر سید ایمان حسینی دانشیار دانشکده فیزیک این دانشگاه و مدیر عامل شرکت دانش بنیان دانش پویان ساتیا، اقدام به ارائه اطلاعاتی جهت شناخت بیشتر این شرکت نموده است.

به گفته دکتر حسینی شرکت دانش بنیان دانش پویان ساتیا به واسطه تجریه 15 ساله موسسین آن در زمینه فناوری پلاسما و فیزیک پلاسما در سال 1393 در شاهرود تاسیس شد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان دانش پویان ساتیا، مطالعات و سابقه طولانی مدت تحقیقاتی و پژوهشی متخصصین این شرکت در زمینه فناوری پلاسما را موجب تولید 10 محصول عنوان نمود و ابراز داشت:  طراحی و ساخت انواع منبع تغذیه الکتریکی جهت تولید پلاسما، ژنراتور ازن، پلاسما کلینر، پلاسمای گلایدنگ آرک، مشعل پلاسما، جت پلاسما، پلاسمای تخلیه سد دی الکتریک، پلاسما شاور، سیستم لایه نشانی PECVD و زباله سوز پلاسما را از جمله محصولات این شرکت دانش بنیان می باشد.

وی همچنین تاکید نمود: محصولات تولید شده در این شرکت در زمینه های پزشکی، زیست فناوری، صنایع غذایی، کشاورزی، نساجی، لایه نشانی های نانومتری، پردازش سطوح جهت ضد عفونی، آبدوستی و آبگریزی، افزایش چسبندگی پلیمرها در کاربری میکروفلویدیک و ... کاربرد دارند.

IMG_0005IMG_0014

31_1

411

2_1

 


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #دانش بنیان #دانش پویان ساتیا...3
12345