اخبار و رویدادها: روابط عمومی ها تاریخ نگاران و فرهنگ سازان جوامع بشری هستند.

روابط عمومی ها تاریخ نگاران و فرهنگ سازان جوامع بشری هستند.
سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱- ۰۹:۳۸:۵۱

روابط عمومی ها تاریخ نگاران و فرهنگ سازان جوامع بشری هستند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: روابط عمومی‌ها اگر تصمیم‌گیر هم نباشند تصمیم‌ساز هستند و در تصمیم‌گیری مدیران و برنامه‌ریزان از طریق انعکاس دستاوردها، موفقیت‌ها و ضعف‌ها و کاستی‌ها نقش دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که روز دوشنبه با حضور مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در محل سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد؛ اظهار داشت: کار روابط عمومی‌ها سازندگی، باورسازی و هویت‌سازی است.

1652716677-bf1az-ao8a9913

بیان نقش روابط عمومی ها در فرهنگ سازی و هویت سازی

وی با بیان اینکه یک خبر از موفقیت علمی یک استاد به عنوان یک الگو، می‌تواند انگیزه یک دانشجو را چند برابر کند، گفت: بنابراین کار روابط عمومی‌ها سازندگی و جریان‌سازی است که این کار بسیار مهمی است که توسط روابط عمومی‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها با جریان‌سازی که ایجاد می‌کنند بستر را برای پذیرش کار خلاقانه، حکیمانه و فناورانه مهیا می‌کنند.

وزیر علوم خطاب به مدیران روابط عمومی آموزش عالی گفت: نقش روابط عمومی‌ها تاریخ نگاری است. شما تاریخ را ثبت می‌کنید و زمانی که به عنوان مثال به خبر فناوری خاصی که ظهور پیدا کرده اشاره دارید در واقع تاریخ نگاری کرده‌اید.

وی تاکید کرد: در نتیجه جریان‌سازی که روابط عمومی‌ها دانشگاه‌ها ایجاد می‌‌کنند، بستر برای کار حکیمانه و عاقلانه در جامعه فراهم می‌شود.

وزیرعلوم گفت: روابط عمومی‌ها اگر تصمیم‌گیر هم نباشند تصمیم‌ساز هستند و در تصمیم‌گیری مدیران و برنامه‌ریزان از طریق انعکاس دستاوردها، موفقیت‌ها و ضعف‌ها و کاستی‌ها نقش دارند.

تاکید بر آموزش مستمر به متخصصان و کارشناسان روابط عمومی

وزیر علوم در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش نیروهای روابط عمومی در جهت تخصصی شدن باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: آگاهی نداشتن موجب مرگ جسمی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره در جامعه می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم کارگاه های آموزشی روابط عمومی با بهره گیری از اساتید صاحب نام و افراد با تجربه برگزار شود.

وی در پایان توصیه کرد: از ظرفیت صدا و سیما برای انعکاس اخبار روابط عمومی و معرفی مشاهیر و مفاخر دانشگاه‌ها و بیان دستاوردهای پژوهشی و فناوری استفاده شود.

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال جاری، روابط عمومی‌ها نقش و وظیفه مهم‌تری بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال و مطرح شدن جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری، روابط عمومی‌ها در صف اول حضور دارند و اگر انعکاس فعالیت‌های فاخر و درخشان را در دستور کار قرار دهیم، جهاد تبیین عملیاتی می‌شود.

دکتر شفیعی با تاکید بر افزایش مهارت گرایی روابط‌عمومی ها در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی، گفت: دوره سخت خبرها گذشته است و روابط‌عمومی‌ها باید از همه خلاقیت‌ها به خصوص در موشن گرافی پیشرفت خوبی داشته باشند و در شبکه های اجتماعی پر مخاطب بمانند و تعامل بین دستگاهی خوبی ایجاد نمایند.

نیاز روابط عمومی دانشگاه‌ها به ردیف بودجه مستقل در دانشگاه

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم با بیان این‌که روابط عمومی ها برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید برنامه و بودجه مستقل داشته باشند؛ گفت: روابط عمومی‌ها باید برای ماموریت گرا شدن و رسالت علمی خود در زیست بوم فناوری مشخص فعالیت کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از تعدادی از دبیران مناطق دهگانه روابط عمومی، کارشناسان فعال و دو تن از پیشکسوتان روابط عمومی دانشگاه‌ها تجلیل شد.

شایان ذکر است دکتر زلفی گل و هیئت همراه در بدو ورود به دانشگاه الزهرا (س) به محل یادمان شهدای این دانشگاه رفته و با نثار فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

دکتر علی خطیبی، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر علی شمسی پور، مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه و دکتر فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای دانشگاه‌های پیام نور و فنی و حرفه ای از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

efde7e2e-7217-4c16-b0b1-f59f705d04991652715855-ao8a9836-copy

1652716680-e15eb-ao8a98981652721389-100001652717622-5otrr-bbff18e6-ae65-45dd-889e-ede1319fa515

 

 

 

12345