اخبار و رویدادها: برگزاری جلسه معرفی خدمات قابل ارایه صندوق پژوهش و فناوری استان سمنان

برگزاری جلسه معرفی خدمات قابل ارایه صندوق پژوهش و فناوری استان سمنان
چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱- ۰۸:۱۷:۱۴

برگزاری جلسه معرفی خدمات قابل ارایه صندوق پژوهش و فناوری استان سمنان

جلسه معرفی خدمات قابل ارایه صندوق پژوهش و فناوری استان سمنان به شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جلسه معرفی خدمات قابل ارایه صندوق پژوهش و فناوری استان سمنان به شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور، صبح روز دوشنبه 30 فروردین ماه جاری با حضور خانم مهندس عجم زمانی مدیرعامل صندوق، مهندس لطفی کارشناس ارزیاب، مهندس آشوری کارشناس ارزیاب صندوق و  دکتر قالیبافان مدیرامور فناوری و ارتباط با صنعت، دکتر حسنی مدیر مرکز رشد، دکتر کرامتی مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه و همچنین اعضای هیات علمی، دانشجویان و اعضای شرکت های مستقر در مرکز رشد و پارک علم وفناوری به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این جلسه در خصوص خدمات و تسهیلات قابل ارائه توسط صندوق پژوهش و فناوری به شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد و پارک علم و فناوری بحث و تبادل نظر صورت گرفت و کارشناسان صندوق به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه ارائه خدمات صندوق در دو قالب انواع تسهیلات، مراحل و شرایط پرداخت آنها به شرکت های فناور و دانش بنیان توسط صندوق و صدور ضمانت نامه برای شرکت های فناور و دانش بنیان توسط صندوق پرداختند.

در ادامه جلسه، سوالاتی توسط حاضرین و اعضای هیات علمی در زمینه نحوه بازپرداخت تسهیلات، نحوه ارزیابی شرکت ها و همچنین میزان و نوع تسهیلات مطرح شد که توسط کارشناسان صندوق پاسخ داده شد. ضمنا مقرر گردید تا شرایط بهره مندی همکاران از تسهیلات صندوق مطابق با آیین نامه های مصوب فراهم شود.

لازم به توضیح است، دانشگاه صنعتي شاهرود در راستاي حركت به سوي دانشگاه كارآفرين و با برخورداري از زيرساخت‌هاي مناسب همچون اداره امور فناوري، تجاري سازي و كارآفريني و همچنين مركز رشد فناوري‌هاي نوين در تلاش است تا زمينه را براي حضور فعال فناوران نخبه دانشگاهي در اكوسيستم كسب‌وكار كشور فراهم نمايد.

صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری استان سمنان (سهامی خاص) نیز با حمایت دولت و پارک علم و فناوری استان سمنان مستند به ماده ۱۰۰ قانون برنامه سوم توسعه کشور (مکرر در ماده ۴۵ قانون برنامه چهارم توسعه) و بر اساس مجوز کارگروه مربوطه، تحت شماره ۳۶۸۴ و با شماره شناسه ملی ۱۴۰۰۱۹۳۰۶۱۸ در تاریخ ۱۲/۰۵/۱۳۹۱ در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان به ثبت رسیده است.

 این صندوق از جمله موسسات غیردولتی است که به‌منظور ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و حمایت کمی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی کاربردی- توسعه‌ای و فناوری و همچنین ارایه‌ی خدمات مالی به کارآفرینان متخصص و نوآوران تشکیل شده است.

کارآفرینان متخصص و نوآوران به دلیل ضعف ساختارهای تامین مالی و سرمایه‌گذاری در کشور امکان بروز و ظهور قابلیت‌های فناورانه را به قدر توان خود و نیازهای کشور ندارند. به‌همین منظور صندوق پژوهش و فناوری، با هدف ارایه‌ی خدمات مالی ویژه به کارآفرینان متخصص و نوآور کشور و در راستای کمک به فعالیت‌های پژوهشی، علمی و به‌ویژه فناوری بخش غیردولتی تاسیس شده است.

جهت اطلاع بیشتر از نوع تسهیلات و شرایط آنها به فایل های پیوست مراجعه نمائید.

فایل_حمایت_های_مالی_و_اعتباری_صندوق_پژوهش_و_فناوری_استان_سمنان

صدور ضمانت نامه

photo_2022-04-20_11-59-44

photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۰_۱۱-۳۷-۲۳photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۰_۱۱-۳۷-۱۱

photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۰_۱۱-۳۶-۵۲photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۰_۱۱-۳۶-۵۴

 photo_2022-04-20_12-03-55

12345