اخبار و رویدادها: روز بزرگداشت شهدا در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزارشد.

روز بزرگداشت شهدا در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزارشد.
یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰- ۱۳:۵۳:۰۶

روز بزرگداشت شهدا در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزارشد.

 مراسم گرامیداشت مقام شامخ شهید با حضور کارکنان شاغل منتسب به خانواده های گرانقدر شهدا، در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مراسم گرامیداشت مقام شامخ شهید با حضور کارکنان شاغل منتسب به خانواده های گرانقدر شهدا، دکتر مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر هادی قربانی معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر رضا شیخ معاون اداری و مالی و دکتر ابراهیم هاشمی معاون دانشجویی روز یکشنبه  22 اسفند ماه جاری در سالن اجتماعات کوثر این دانشگاه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز شهید را یادآور زحمات شهیدان در تاریخ انقلاب عنوان کرد و گفت: روز شهدا روز یاداوری مردان ایثارگری است که با اهدا خون خود درخت جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند. وی شهادت را رسیدن به سرچشمه نور عنوان نمود و تاکید داشت که شهیدان زنده هستند و هرگز نمی میرند و در راه خدا روزی خواهند خورد.

دکتر ایزدی فرد به جاودانگی زندگی پس از مرگ و سخنان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره نمود و ابراز داشت: شرط شهید شدن، شهید بودن است و چه خوب است که مرگ انسان در راه خدا باشد.

ایشان در پایان سخنان خود به داشتن رفتار و منشی شهیدوار در محیط دانشگاه پرداخت و ابراز امیدواری کرد که به برکت دلسوزی و توجه به این منش، دانشگاه و به دنبال آن نظام اسلامی بتواند به خوبی مسیر خود را طی کند و به رشد و پیشرفت برسد.

حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با بیان روایات و احادیثی درخصوص جایگاه شهدا سخنان مبسوطی را بیان نمود و با اشاره به 7خصلت ویژه شهیدان به روزی واقعی در زندگی اشاره نمود و افزود: بهترین مرگ، مرگی است که با شهادت باشد و هیچ قطره ی خونی ارزشمند تر از قطره خونی که در راه خدا ریخته شود، نیست.

در ادامه این جلسه تعدادی از خانواده شهدا نظرات و پیشنهادات خود را با سرپرست دانشگاه و مسئولین حاضر در جلسه مطرح نمودند.

091011

12345