اخبار و رویدادها: بازدید معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات از مرکز آپا دانشگاه

بازدید معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات از مرکز آپا دانشگاه
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰- ۰۸:۳۳:۰۴

بازدید معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات از مرکز آپا دانشگاه

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات کشور در نشستی با سرپرست دانشگاه از فعالیتهای مرکز آپای دانشگاه صنعتی شاهرود تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، نشست هم اندیشی مسئولان دانشگاه در حوزه آپا با معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات کشور روز چهارشنبه 18 اسفند ماه جاری در محل دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

مهندس خالقی دخت معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات در این جلسه با اشاره به اینکه فاصله بین حملات در فضای امنیت مجازی کشور کم و کوتاه شده است، بر تخصیص امکانات و تجهیزات در این خصوص تاکید نمود و با بیان اینکه رابطه مرکز آپا دانشگاه صنعتی شاهرود با مرکز ماهر خیلی نزدیک و توسعه یافته است، ابراز داشت: هدف این است که یک تعداد تیم کاری برای همکاری با مرکز ماهر تشکیل شود تا ارزیابی خدمات و همکاری سازمان ها باشد.

مهندس خالقی گسترش و توسعه انواع آزمایشگاه ها در حوزه امنیت را از اهداف اصلی مطرح نمود و در این راستا بر در اختیار قراردادن تسهیلات برای توسعه و تاسیس آزمایشگاه ها تاکید کرد و با بیان اینکه ضربه به فضای اجتماعی کشورها در راستای حمله و فشار اقتصادی و از طریق حمله به فضای سایبری است، افزود: شرکت فعال در حوزه امنیت فضای؛ شرکتهای عملیاتی هستند و باید در فضای تحلیل اقتصادی وارد شده تا مشکلات ناشی از حملات سایبری که پیامد اقتصادی داشته باشد را بررسی و مدیریت نمایند. وی در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص گسترش و توسعه بحث های امنیت اقتصادی پرداخت.

مهندس سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از دکتر رضوانی و کار ملی ایشان خواستار حمایت از مرکز آپا دانشگاه صنعتی شاهرود شد. ایشان افزود مرکز آپای دانشگاه با عضویت در کارگروه پدافند سایبری استان و نیز انجام پروژه های مختلف جایگاه مناسبی در سطح کشور دارد و این همکاریها باید افزایش یابد.

دکتر ایزدی فرد سرپرست دانشگاه در این نشست با ارائه گزارشی به توانمندی های این دانشگاه اشاره نمود و گفت: امنیت فضای مجازی و شبکه از مهمترین مسایل روز می باشد و تاکنون مرکز آپا این دانشگاه در عصر مجازی که همه امور در فضای الکترونیکی دنبال می شود به خوبی عمل کرده است.

ایشان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و انجام آموزش به صورت مجازی افزود: بستر آموزش مجازی نیاز به امنیت دارد و این یک نمونه کوچکی از اهمیت امنیت فضای مجازی و فعالیت مراکز آپا می باشد و با توجه به ظرفیت موجود در دانشگاه؛ خواستار حمایت و کمک سازمان فناوری اطلاعات شد تا دانشگاه بتواند مجموعه مناسبتری جهت خدمات رسانی به جامعه فراهم نماید.

دکتر محسن رضوانی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر و رئیس مرکز تخصصی آپا دانشگاه، در این نشست به معرفی و شناخت بیشتر این مرکز پرداخت و گفت: دریافت گزارش حوادث و آسیب‌پذیری های امنیتی، رسیدگی به حوادث و ارائه توصیه ها، هشدار‌های امنیتی، تهیه خبر در حوزه امنیت فضای سایبری، آمار و نیز ارائه راهنمایی ها و مشاوره های مفید برای پاسخ به حوادث از جمله فعالیت هایی است که در مرکز تخصصی آپا انجام می پذیرد.

77_27777_1

12345