اخبار و رویدادها: دومین همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک برگزار می شود.

دومین همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک برگزار می شود.
یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰- ۱۳:۴۳:۲۲

دومین همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک برگزار می شود.

دومین دوره «همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به تاریخ 11 و 12 اسفند ماه 1400 به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در راستای تحقق اهداف علمی و گسترش ارتباط و تبادل‌نظر دانش و فناوری بین پژوهشگران دانشگاه و صنعت، دومین دوره «همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به تاریخ 11 و 12 اسفند ماه 1400 به میزبانی این دانشگاه برگزار خواهد شد. اولین دوره این رویداد علمی-صنعتی در آذرماه 1398 برگزار شد که مورد استقبال تعداد زیادی از محققین، اساتید دانشگاه، دانشجویان و صنعتگران این حوزه از سراسر کشور قرار گرفت. ژئوفیزیک از شاخه های علوم طبیعی و مرتبط با تمام فرآیندها و خصوصیات فیزیکی زمین است که از روش های گوناگونی برای تحلیل آنها بهره می گیرد و شامل کاربردهای فراوانی در اکتشاف نفت، منابع معدنی، سفره های آب زیرزمینی، مطالعه و بررسی زمین لرزه ها و تعیین خصوصیات لایه های زیرسطحی می باشد. برای دستیابی به نتایج بهتر در این زمینه ها توسعه روش های پردازش سیگنال و تصویر همواره بسیار مورد نظر بوده است.  همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک به عنوان یک رویداد علمی، صنعتی و تجاری تأکید بر اهمیت موضوعات بین رشته ای و تخصص های مکمل دارد که امروزه ضرورت آن در دنیا اثبات شده است. از این رو فرصت مغتنمی است که پژوهشگران مختلف از جمله اساتید دانشگاه و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور، محققین پژوهشگاه ها و نیز صنعتگران آخرین دستاوردهای علمی خود را به اشتراک گذارند. به همین منظور با هدف تحکیم ارتباط بین دانشگاه و صنعت، متخصصانی از بخشهای صنعتی مختلف شامل شرکت های دولتی و خصوصی مشغول در حوزه اکتشاف نفت، معادن، زلزله شناسی و دیگر سازمان های مرتبط نیز در همایش حضور خواهند داشت. برگزار کنندگان همایش امیدوار هستند که در زمان مقرر پذیرای محققین و صنعتگران از حوزه های مختلف سراسر کشور در این رویداد علمی- صنعتی باشند.

دراین دوره از همایش تعدادی سخنران کلیدی از داخل و خارج کشور جهت سخنرانی در برنامه افتتاحیه دعوت به عمل آمده است و در عصر چهارشنبه و صبح پنج شنبه 22 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می گردد..

لازم به ذکر است به خاطر محدودیت های بیماری کرونا این دوره از همایش به صورت مجازی برگزار می گردد.

لینک ورود به افتتاحیه مراسم جهت حضور علاقه مندان: https://www.skyroom.online/ch/geosig2022/opening

آدرس وبسایت همایش جهت کسب اطلاعات بیشتر:

https://geosig2022.shahroodut.ac.ir/fa/

12345