اخبار و رویدادها: تجدید میثاق و ادای احترام کارکنان دانشگاه به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر

تجدید میثاق و ادای احترام کارکنان دانشگاه به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر
یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰- ۱۷:۱۷:۵۵

تجدید میثاق و ادای احترام کارکنان دانشگاه به مقام شامخ شهدا به مناسبت دهه فجر

مراسم پاسداشت چهل و سومين بهار انقلاب اسلامي با اداي احترام به مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحميلي، بر مزار شهداي گمنام دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، صبح روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه جاری با عنايت به فرارسيدن ايام مبارك دهه فجر و پاسداشت چهل و سومين بهار پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، مراسم گلباران و اداي احترام به مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحميلي از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد و مسؤولین، کارکنان و اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور در مرقد شهدای گمنام واقع در پردیس مهندسی و فناوری های نوین این دانشگاه با اهدای گل و قرائت فاتحه ای با آرمان‌های شهدای انقلاب تجدید میثاق نمودند.

حجت السلام و المسلمین حسینی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این آئین، به تبیین اندیشه‌ امام خمینی (ره) پرداخت و تفکرات و مواضع ایشان را دور اندیشانه و شجاعانه خواند و افزود: امام (ره) از غیر خدا هیچ هراسی نداشت و به انجام تکلیف می‌اندیشید.
وی با اشاره به اینکه بهمن، ماه خون، اتحاد، وحدت، امید و پیروزی ملت ایران است، گفت: امام خمینی (ره) در دوران استبداد و استکبار، پرچم استقلال و آزادی ملت ایران را برافراشت و با کمک مردم آگاه کشور، انقلاب اسلامی به ثمر نشست.
ایشان به روزنامه اطلاعات 17 دی ماه سال 1356 و درج مقاله ای اشاره نمود و گفت: در این روزنامه توهین و تهمت های ناروا به روحانیت تشیع به ویژه امام خمینی که هم در تبعید بود و هم کمتر از دو ماه از شهادت فرزند ارشدش حاج آقا مصطفی می گذشت، موجب شعله ورشدن مجدد جرقه های انقلاب و در نهایت پیروزی آن شد.
حجت السلام و المسلمین حسینی به نقش مهم و موثر شهدا در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره نمود و با بیان اینکه آن زمان قیام های متوالی توسط مردم بسیاری از شهرها جهت سرکوب رژیم ستم شاهی صورت گرفت، تاکید نمود: این اقدامات نشانگر همبستگی مردم ایران در راه رسیدن به آرمان‌هایشان بود و در نهایت به پیروزی رسید.
معاون دفتر نهاد دانشگاه در سخنان خود، ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: علیرغم همه تهدیدات و تحریم‌هایی که صورت گرفته است ملت ایران مستقل، سرافراز و بلندقامت ایستاده است.

0406050200

12345