اخبار و رویدادها: برگزاری آئین بزرگداشت مقام زن و تقدیر از همكاران خانم دانشگاه

برگزاری آئین بزرگداشت مقام زن و تقدیر از همكاران خانم دانشگاه
دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰- ۰۹:۲۵:۱۵

برگزاری آئین بزرگداشت مقام زن و تقدیر از همكاران خانم دانشگاه

مراسم بزرگداشت مقام زن و تقدیر از همكاران خانم دانشگاه صنعتی شاهرود به همت اداره كل امور فرهنگی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، پیش از ظهر روز يكشنبه 3بهمن ماه سال جاری به همت اداره كل امور فرهنگی این دانشگاه، مراسم بزرگداشت مقام زن و تقدیر از همكاران خانم به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور دكترمرتضي ايزدي فرد سرپرست دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر هادی قربانی معاون فرهنگی و اجتماعی، كارمندان و اساتید خانم در محل تالار کوثر دانشگاه برگزار شد.

دکتر ایزدی فرد سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود، در این مراسم ضمن عرض خیرمقدم و تبريك میلاد دخت نبي مكرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، به بیان ارزش و جایگاه والای بانوان در جامعه و خانواده اشاره نمود و پیشرفت هر چه بیشتر ایران عزیز را در گرو ارزش گذاری و آگاهی بانوان عنوان کرد، چراکه فرزندان و کانون خانواده همه و همه از وجود مادران تاثیرپذیر خواهند بود.

وي همچنین به فرمایش عميق و تاثير گذار حضرت امام خمینی (رة) در این خصوص اشاره نمود و گفت: از دامن زن است که مرد به معراج مي رود. وي در ادامه به نقش پر رنگ زنان بعد از انقلاب اسلامي و درخشش در تمامی عرصه هاي علمي، پژوهشي و ورزشي پرداخت و تصریح  نمود: اين جایگاه نشانگر اين است كه نظام اسلامي در عمل اعتقاد به اين دارد كه زنان مي توانند در تمام عرصه ها حضور داشته و مبنا و منشا خير و بركت جامعه باشند. وی به نقش مادران شهداي دفاع مقدس و همچنين همسران شهداي مدافع حرم در این مراسم اشاره نمود و افزود: اين مادران همچون الگویی فرزندان و همسران خود را در راه پيشرفت كشور و استقرار نظام اسلامي هديه كرده و زينب وار ايستادگي نمودند.

سرپرست دانشگاه ضمن تاکید بر خودباوری به عنوان مهمترین مفهوم انقلاب، رمز موفقیت دانشگاه را تقدیر همگانی و ایجاد حس همدلی دانست و گفت: بانوان نقشی سازنده و غیرقابل انكار در جامعه و همچنین پیشرفت و توسعه دانشگاه دارند، به همین منظور دانشگاه سعی می كند هر ساله در حد امكان شرایط مناسب و تقدیر شایسته را از همكاران خانم به عمل آورد.

در ادامه اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين فندرسكي مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ضمن تبريك اين روز، با مرور تاريخ تفكرات انساني در خصوص شخصيت و ارزش گذاري بر زنان، به تغيير ديدگاه قبل و بعد اسلام درباره جايگاه زن اشاره نمود و با بيان احاديث و رواياتی به اهميت حضور بانوان در خانواده و اجتماع پرداخت.

در ادامه این مراسم دكتر فرهاد غلامي دانشيار فيزيولوژي ورزشي و عضو هئيت علمي دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي در خصوص تغذيه سالم و ارگونومي در محيط كار توضیحاتی بیان نمود.  040802

 

 

12345