اخبار و رویدادها: كسب مقام نخست مسابقه ملی طراحی سردر ورودي دانشگاه كردستان توسط هيئت علمي دانشگاه صنعتی شاهرود

كسب مقام نخست مسابقه ملی طراحی سردر ورودي دانشگاه كردستان توسط هيئت علمي دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰- ۱۰:۲۵:۲۸

كسب مقام نخست مسابقه ملی طراحی سردر  ورودي دانشگاه كردستان توسط هيئت علمي دانشگاه صنعتی شاهرود

دكتر اسلام كرمی استاديار دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه صنعتي شاهرود، به همراه چند تن از دانشجويان اين دانشگاه موفق به كسب مقام نخست در مسابقه ملي طراحی سردر ورودي دانشگاه كردستان شدند

به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود، طرح دكتر اسلام كرمي استاديار دانشكده مهندسی معماري و شهرسازي و سرپرست تيم طراحي، به همراه قاسم رفيعي، محمدرضا غفاريان و احسان عباسيه از دانشجويان رشته معماری دانشگاه توانستند مقام نخست مسابقه ملي طراحي سردر ورودي دانشگاه كردستان را آن خود نمايند.

 دكتر اسلام كرمي سرپرست تيم طراحي این المان در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه اظهار داشتند: مسابقه طراحی سر در دانشگاه کردستان در آبان سال1400برگزار شد و ملاك ارزيابي داوري طرحها؛ ميزان خلاقيت در ايده و طرح، كيفيت ارائه طرح ها، قابليت اجرائي طرح ها و از همه مهمتر پايبندي طرح به ملزومات طراحي و رويكردهاي اصول كلي و نزديك شدن به شاخه هاي نماد شهري سنندج بود. بر این مبنا داوري طرحهای رسیده به این مسابقه در دي ماه سال1400برگزار و تيم طراحي دانشکده معماری دانشکده توانست رتبه نخست اين مسابقه را كسب نمايد.

 

 

کرمی افزود: طراحی مورد نظر، نخست براساس الگویی از شکل کتاب که مظهر علم، دانش و محیط های آموزشی است بنا شده است. منطق عملکردی مفهوم اولیه؛ طراحی را به سمت مکعبی پیش برد که سعی داشت با متانت خود و استواری اش، مظهری از تفکر منطقی به عنوان اساس دانش بشری باشد. مکعب می خواست با گشاده رویی خود را باز کند تا برای همه؛ محلی برای دعوت به اندیشه و تفکر فراهم نماید. بنابراین میل به چرخش داشت تا ضمن چرخش، محیطی آکنده از تقارن و عدم تقارن، شفافیت و صلبیت، رنگ و بی رنگی، تعادل و عدم تعادل را رقم بزند. قاب مستطیلی طراحی همچون چارچوب های منطقی سعی دارد تا صفحه سفید چرخیده را به عنوان نماد فکر و خیال که عامل زایش علم، اندیشه و تفکر است به چارچوب کشیده و اندیشه علم را صورتی زمینی ببخشد.

در این فضای حس، خیال، منطق و تفکر است که طرح شکل گرفته استت. بار دیگر، مکعب در زمینه خود می نشیند و نمادی می­شود برای شهری که کل تاریخش نمادی از فرهنگ است و تمدنی کهن و اندیشه مدار دارد. به پاسداشت تولیدات صنایع دستی و نقوش سنتی، طرح چیزی می شود مثل دیگر تولیدات بومی شهر سنندج مانند فرش و صنایع دستی که آمیخته به لوزی ها است. حالت قوس های موجود در طرح، نمادی از قوس زیبای بنای پل قشلاق است که زیبایی آن را به رخ می کشد.

 

 

 

روابط عمومی دانشگاه، کسب این افتخار را به دكتر اسلام كرمي هيئت علمي دانشكده معماري و شهرسازي و ديگر اعضای تيم طراحي تبريك و آرزوی موفقیت روزافزون برای ایشان دارد.

12345