اخبار و رویدادها: دیدار سرپرست دانشگاه و مسئول بسیج اساتید استان سمنان

دیدار سرپرست دانشگاه و مسئول بسیج اساتید استان سمنان
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰- ۱۴:۰۴:۰۱

دیدار سرپرست دانشگاه و مسئول بسیج اساتید استان سمنان

مسئول بسیج اساتید استان سمنان با  سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، صبح روز دوشنبه 20 دی ماه جاری طی جلسه ای دکتر روحانی مقدم مسئول بسیج اساتید استان سمنان با دکتر ایزدی فرد سرپرست این دانشگاه در محل دفتر رئیس دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه با حضور شورای بسیج اساتید دانشگاه، دکتر نیکوفرد مسئول بسیج اساتید به بیان گزارشی پرداخت.

دکتر روحانی مقدم نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، بسیج را به عنوان یک فرهنگ قلمداد نمود نه یک نگاه و تفکر احساسی و خاطر نشان کرد: شجره طیبه بسیج در همه حوزه های نقش آفرینی کرده و می تواند نقش راهبردی، هدایتگری و روشنگری را در بسیج اساتید نیز جستجو نمود. وی ضمن تاکید بر فعالیت مجموعه بسیج نخبگان در فضای جنگ نرم، تعهد همراه با تخصص را موجب به دست آمدن توانمندی بیشتر و بالاتر جهت راه یابی به قله های رفیع عنوان کرد.

 مسئول بسیج اساتید استان سمنان با اشاره به انجام اقدامات متعددی از قبیل انسجام بسیج اساتید، به وجود دو ماموریت در این فضا پرداخت و گفت: ماموریت عمومی در سطح جامعه جهت حل مشکلات بوده و در بخش و سطح ماموریت تخصصی باید از پتانسیل های علمی بسیج اساتید و تخصص ها به منظور حل مسایل مربوط به جامعه علمی استفاده شود.

ایشان دست بیعت تمام قد بسیج اساتید با مجموعه مسئولین دانشگاه را هدف اصلی این دیدار عنوان نمود و در این راستا به بیان توضیحاتی در خصوص ایجاد خوشه های علمی برای تخصصی سازی فعالیت های بسیج اساتید، ارتباط دادن اساتید با مجموعه های خارج از دانشگاه، رویکرد و نگاه حل مسائل مرتبط در منطقه، ایده پروری توسط اساتید در قالب اندیشکده ها، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی و ایجاد گفتمان نقد و نظر در سطح جامعه به ویژه دانشگاه ها مطرح نمود.

در ادامه این دیدار دکتر ایزدی فرد ضمن تقدیر از دکتر روحانی مقدم و حضور در دانشگاه، به نقش  چشمگیر و مثال زدنی بسیج در کنار سایر نیروهای نظامی در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم ائمه و اهل بیت در عراق و سوریه و وجود افرادی همچون شهید سلیمانی اشاره نمود و ضمن تاکید بر وظیفه بسیجی واری که در شرایط فعلی با رویکرد دولت سیزدهم ایجاد شده است، خواستار تلاش و همت به جهت حل مسائل و مشکلات به دور از سیاسی کاری و با رعایت شایسته سالاری در مسیر آرمان های انقلاب شد.

 photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۱_۱۰-۱۶-۳۰photo_2022-01-11_13-13-12

12345