اخبار و رویدادها: جلسه مشترک هم انديشي برای توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در منطقه بیارجمند

جلسه مشترک هم انديشي برای توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در منطقه بیارجمند
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰- ۱۳:۴۲:۰۷

جلسه مشترک هم انديشي برای توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در منطقه بیارجمند

جلسه مشترک هم انديشي و تبادل نظر پیرامون گسترش و توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در منطقه بیارجمند با حضور امام جمعه، بخشدار، شهردار، شورای اسلامی و رئیس اداره محیط بانی و حفاظت محیط منطقه بیارجمند با سرپرست، اعضای هیات رئیسه و تعدادی از روسای دانشکده ها در تالار کوثر برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به منظور گسترش و توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه در منطقه بیارجمند، جلسه همفكري و هم انديشي صبح روز دوشنبه 20 دی ماه جاری با حضور مسئولین شهر بیارجمند و مسئولین دانشگاه در تالار اجتماعات کوثر برگزار شد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین احمدی امام جمعه بیارجمند ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، به اهمیت قدردانی و بهره مندی از نعمت های خدادادی و پتانسیل های موجود در منطقه بیارجمند از طریق توسعه پایدار و هدفمند تاکید نمود و خواستار استمرار و تداوم پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه نهایی برای توسعه همه جانبه منطقه بیارجمند به ویژه در حوزه آموزش و پژوهش شد و آمادگی کامل شهر بیارجمند را برای همکاری در این خصوص یاداور شد.

روح اله کریمی بخشدار بیارجمند؛ با بیان اینکه پارک ملی توران به عنوان اولین زیستگاه طبیعی در ایران دارای گونه های جانوری و گیاهی متعددی است افزود: محدودیت های ناشی از دوری راه در منطقه بیارجمند باعث شده تا پتانسیل های بالقوه موجود در این منطقه کمتر دیده و مورد بهره برداری قرار گیرد و حمایت دانشگاه به عنوان یک نهاد ملی و آموزشی می تواند بخشی از این مشکلات را از سر راه بردارد. در این راستای برخی نهادها و سازمانها فعال بوده و جایگاه دانشگاه باید تقویت شود و با کلیه امکانات موجود در خدمت توسعه منطقه خواهیم بود.

مهندس رادمان رئیس منطقه توران نیز با بیان این موضوع که بحث تحقیقاتی در خصوص همه حوزه های منطقه بیارجمند امکان پذیر است، به بیان گزارشی از گونه های مختلف حیات وحش و گونه های گیاهی در منطقه بیارجمند پرداخت و در ادامه اقای باقری دبیر موثرین شهر بیارجمند و آقای رضائیان رئیس دانشگاه علمی و کاربردی مرکز بیارجمند در این جلسه نیز به دیگر پتانسیل های موجود در این منطقه پراختند.

علیرضا کریمی شهردار بیارجمند؛ روح اله کریمی بخشدار بیارجمند؛ با بیان اینکه برای توسعه منطقه تمام قد و با کلیه امکانات موجود حضور داریم افزود: در حال عملیات اجرایی کشت و توسعه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت دو هکتار به شیوه دانش بنیان در منطقه با همکاری کامل شهرداری و شورای اسلامی شهر بیارجمند آغاز شده است .

دکتر مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن تشکر از حضور مسئولین شهر بیارجمند؛ حس همکاری موثر، وجود انگیزه و پتانسیل های طبیعی این منطقه را نعمتی ارزشمند برشمرد و افزود برای شکر این نعمت لازم است که درست برنامه ریزی کنیم و برای توسعه فعالیتهای علمی با توجه به ظرفیت های موجود با دید منطقه ای، ملی و بین المللی در این مسیر حرکت نماییم. ایشان در ادامه صحبتهای خود ضمن تاکید به پیگیری موضوع از طرفین؛ ایجاد کمیته تخصصی و مشترک را برای پیشبرد اهداف با لازم دانست تا با تنظیم و عقد تفاهم نامه همکاری، و اجرایی سازی امور، اهداف مربوطه را در کمترین زمان ممکن به نتیجه رساند..

دکتر علی دستفان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این جلسه نیز با ذکر تواتمندیهای دانشگاه؛ افزود دستیابی به اهداف پژوهشی در منطقه بیارجمند نیازمند ایجاد تیم تخصصی در حوزه های مختلف و کارگروه جهت ترسیم نقشه راه و انجام امورات توسط نیروهای بومی شد. دکتر محمد عطایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز در این جلسه به اهمیت ارتقا جایگاه منطقه بیارجمند پرداخت و در خصوص همکاری معاونت آموزشی به جهت پیشبرد اهداف اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این دکتر فرهنگ سرشکی رئیس دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، دکتر حمید رضا اصغری دانشیار دانشکده مهندسی کشاورزی، دکتر رمضان رمضانی رئیس دانشکده  علوم زمین و دکتر رضا نادری رئیس دانشکده عمران با ذکر توانمندیهای دانشکده های ذیربط به بیان نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند مقرر شد به منظور بررسی حوزه های همکاری فیمابین و آشنایی بیشتر با امکانات منطقه بازدیدی از منطقه توسط متخصصین امر صورت گرفته و زمینه ایجاد مرکز تحقیقات منطقه بیارجمند فراهم آید.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۱_۱۰-۱۸-۴۱photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۱_۱۰-۱۸-۴۲photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۱_۱۰-۱۸-۴۴photo_2022-01-11_13-14-16photo_2022-01-11_13-14-12

 

12345