اخبار و رویدادها: رونمایی از کتاب بصیرت در مکتب حاج قاسم توسط دانشجوی دکتری دانشگاه

رونمایی از کتاب بصیرت در مکتب حاج قاسم توسط دانشجوی دکتری دانشگاه
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰- ۰۹:۲۳:۳۶

رونمایی از کتاب بصیرت در مکتب حاج قاسم توسط دانشجوی دکتری دانشگاه

کتاب «بصیرت در مکتب حاج قاسم» نوشته سردار رحیم لیالی و دکتر جمال مشمایی دانشجوی دکتری پترولوژی از دانشکده علوم زمین، در دومین سالگرد شهادت سردار دلها؛ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در مراسمی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تحت عنوان «آیین رونمایی از کتاب بصیرت در مکتب حاج قاسم» از سوی مرکز پژوهش های مجلس، از کتاب «بصیرت در مکتب حاج قاسم» نوشته سردار رحیم لیالی و دکتر جمال مشمایی دانشجوی دکتری پترولوژی دانشکده علوم زمین این دانشگاه رونمایی شد.

این کتاب با رعایت پارامترهای پژوهشی ابعاد مختلف زندگی سردار سلیمانی اعم از بعد، اخلاقی-رفتاری، فکری و اعتقادی، سیاسی و اجتماعی و حاج قاسم و جبهه مقاومت را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است.

سردار رحیم لیالی نویسنده کتاب بصیرت در مکتب حاج قاسم، افزود: بصیرت در ارتباط با خلق، موجودی از حاج قاسم ساخته بود که یک فرزند شهید دو سه ساله وقتی هنگام نماز حاج قاسم به او شاخه گلی را تقدیم می‌کند، حاجی آن گل را در حین نماز از او می‌گیرد و جالب این است همسر شهید فرمود بچه دو سه ساله من تا به حال حاج قاسم را ندیده بود، بنابراین جوهره مکتب حاج قاسم بصیرت است.

در ادامه سردار رحیم لیالی به دیگر نویسنده این کتاب اشاره و گفت: آقای مشمایی، جوان متدین و دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی شاهرود در این حوزه زحمات زیادی کشیدند.

در ادامه نشست جمال مشمایی دانشجوی دکتری رشته پترولوژی به بیان سخنانی پرداخت و گفت: اینجانب جمال مشمایی به عنوان فرزندی از فرزندان ایران اسلامی زمانی پی به عظمت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بردم که دیدم ایشان همچون مقام معظم رهبری از فرزندان شهیدان راه حق و همچنین کودکان مستضعف در کل خاورمیانه همواره تفقّد و دلجویی نموده و با پیگیری بیشتر در باب این شهید والا مقام، متوجه گشتم که ایشان به راستی شاگرد حقیقی مکتب روح الله (ره) و پیرو راستین مقام عظمای ولایت می باشند.

جمال مشمایی تصریح کرد: با توجه به شخصیت کاریزماتیک حاج قاسم در مورد ایشان کتب، مقالات و رساله ها و پایان نامه های متعددی در باب وقایع و زندگی نامه ایشان به صورت روایی یا تحقیقی نوشته شده است ولی کتاب حاضر، با سعی در رعایت اصول و پارامتر های علمی و همچنین تاکید همواره مقام معظم رهبری درباره بصیرت، با عنوان «بصیرت در مکتب حاج قاسم» به انجام رسید و ما بر حَسَب وظیفه و اندک توانی که داشتیم سعی نمودیم بصیرت را در این مکتب والا که توصیه مقام معظم رهبری بوده، گردآوری کرده تا برای نسل آتی نقشه‌ی راه باشد. این مهم با زحمات سردار رحیم لیالی و با همکاری جمعی از دوستان میسر گشت و اینجانب نیز به دلیل عشق به ولایت و سردار دلها و شاگردی در محضر سردار لیالی افتخاری نصیب گشت تا در این پروژه مهم، نقشی هر چند کوچک ایفا کنم.

این محقق در پایان سخنان خود به وصیت نامه حاج قاسم اشاره کرد و افزود: وصیت نامه سردار سلیمانی ولایت نامه می‌باشد و به همه جوانان ایرانی و مسلمان خواندن وصیت نامه این شهید بزرگوار را توصیه می نمایم.

800_10

12345