اخبار و رویدادها: مراسم استقبال، تشيیع و وداع با پيكر مطهر شهيد گمنام در دانشگاه صنعتی شاهرود

مراسم استقبال، تشيیع و وداع با پيكر مطهر شهيد گمنام در دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰- ۲۱:۲۵:۲۹

مراسم استقبال، تشيیع و وداع با پيكر مطهر شهيد گمنام در دانشگاه صنعتی شاهرود

در ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومين سالگرد شهادت سردار رشيد اسلام سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني، مراسم استقبال، تشيیع و وداع با پيكر مطهر شهيد گمنام در محل مسجد پيامبر اعظم (ص) اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در راستاي توسعه فرهنگ ايثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدس در ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومين سالگرد شهادت سردار رشيد اسلام سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني، ظهر امروز چهارشنبه 15 دی ماه 1400، مسجد پيامبر اعظم (ص) دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان پیکر مطهر و گلگون کفن شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بود که با حضور دکتر ایزدی فرد سرپرست دانشگاه، مسئول بسیج کارمندی شهرستان شاهرود حوزه الحدید، اساتید و کارمندان دانشگاه، آیین استقبال باشکوه از این شهید والا مقام برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مدیحی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به جایگاه و وصیت این بانوی نمونه اسلام در خصوص چگونگی تشییع پیکر ایشان اشاره نمود و گفت: شهدای بسیاری به تداوم راه این بانوی بزرگ و پیروی از سیرت ایشان وصیت نموده اند.

وی راه شهدا را پیرو مکتب ائمه و اهل بیت مطرح نمود و گفت: مردم همواره حضوری گسترده و پرشور در مراسم مربوط به شهیدان دارند و استقبال جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی شاهرود از این شهید گرانقدر بیانگر فرهنگ ایثار و شهادت و شهیدپروری در این دانشگاه است.

وی امنیت کشور و آرامش مردم را مدیون خون هایی دانست که در راه خدا تقدیم انقلاب شده اند و افزود: شهدا زنده هستند و با خدا معامله کردند و خداوند اجر آنان را با زنده بودن نام و یادشان عطا نموده است.

در ادامه این مراسم پس از مداحی آقای مریدیان، آئین تشییع و وداع با پیکر شهید والامقام در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه به پایان رسید.

لازم به ذکر است؛ این شهید گمنام در عملیات بدر در شرق دجله به تازگی تفحص شده است.

12345