اخبار و رویدادها: طرح پژوهشی اجراء شده در دانشگاه صنعتی شاهرود حائز رتبه دوم ملی از سوی وزارت نیرو شد.

طرح پژوهشی اجراء شده در دانشگاه صنعتی شاهرود حائز رتبه دوم ملی از سوی وزارت نیرو شد.
سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰- ۱۲:۱۱:۴۱

طرح پژوهشی اجراء شده در دانشگاه صنعتی شاهرود حائز رتبه دوم ملی از سوی وزارت نیرو شد.

طرح مشترک دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از سوي وزارت نيرو به عنوان طرح برگزيده كشور انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، طرح مشترک این دانشگاه و شرکت آب و فاضلاب استان قزوین به عنوان طرح برگزیده کشوری حائز رتبه دوم ملی از سوی وزارت نیرو شناخته شد.

طرح پژوهشی «ارتقاي سیستم هاي تصفیه فاضلاب به کمک هوادهی با میکرو- نانوحباب» که به طور مشترک توسط دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت آب و فاضلاب استان قزوین به اجرا در آمده است، از سال 1398 آغاز و در پایان سال 1399 به اتمام رسید.

دکتر سید فضل اله ساغروانی از دانشکده مهندسی عمران مجری طرح و دکتر جلال الدین شایگان از دانشگاه صنعتی شریف، دکتر بهناز دهرآزما از دانشکده مهندسی عمران و مهندس سهیل فرج­زاده­ ها از شرکت آبفای قزوین همکاران این طرح پژوهشی هستند.

از نتایج ارزشمند این طرح فناورانه که با حمایت فنی و تامین مولدهای میناب توسط شركت نوفناوران ميناب طوس از شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري استان سمنان به اجرا درآمده است، کاهش 40 درصدی مصرف برق، کاهش بیش از 30 درصدی زمان فرآیند تصفیه و کاهش قابل توجه سرمایه­ گذاری اولیه ساخت تصفیه­ خانه ­های فاضلاب است.

حذف تقریباً ۱۰۰ درصدی نیترات نیز از دیگر نتایج این طرح بوده که از منظر زیست محیطی قابل توجه بوده و باعث کاهش رهایش نیترات به محیط زیست می شود. نتیجه این طرح برای پرورش دهندگان آبزیان مناسب است زیرا می توانند با بازیافت آب خروجی از استخرهای پرورشی، صرفه­ جویی قابل ملاحظه ای در مصرف آب و هزینه های اجرایی داشته باشند.

روابط عمومی دانشگاه، کسب این موفقیت را به جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی شاهرود تبریک می‌گوید.

photo_2022-01-04_12-15-16

12345