اخبار و رویدادها: ‌‌‌‌‌معرفی دو عضو هیئت علمی دانشگاه به عنوان اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت

‌‌‌‌‌معرفی دو عضو هیئت علمی دانشگاه به عنوان اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت
شنبه ۴ دی ۱۴۰۰- ۰۹:۴۰:۴۸

‌‌‌‌‌معرفی دو عضو هیئت علمی دانشگاه به عنوان اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت

 کتاب معرفی بیش از ۱۰۰ عضو هیئت علمی برتر دانشگاه‌های کشور در همکاری با جامعه و صنعت، از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، طی معرفی اعضای هیئت علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آذر ماه سال ۱۴۰۰، دکتر محمد عطائی و دکتر محمد اسماعیل جلالی اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه به عنوان اعضای هیات علمی برتر معرفی شده اند.

طی دهه‌های اخیر روند تحول و پیشرفت در ساختار و فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بسیار قابل توجه بوده است. خوشبختانه در این مسیر دانشگاه‌ها به تدریج علاوه بر وظیفه آموزش و تربیت نیروی متخصص، مباحث پژوهش و نوآوری را نیز توسعه داده‌اند.

معرفی اعضای هیئت علمی فعال در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها

در حال حاضر نیز، با توجه به نیازها و مسائل کشور، ضروری است دانشگاه‌ها به صورت گسترده‌تر در پاسخگویی به نیازهای کشور نقش ایفا نمایند. مسلماً این هدف مستلزم روش‌ها و الگوهای جدید بوده و باید بتوان این هدف را به درستی معرفی و با روش‌های تشویقی مناسب به اجرا گذاشت.

در این راستا 105 عضو هیات علمی از سوی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور بر اساس معیارهای مشارکت در فعالیت ها و برنامه ریزی های ملی و منطقه ای، اجرای قراردادهای تقاضا محور، ارائه دستاوردهای کاربردی و موثر در رفع مشکالت کشور، همکاری با نهادها و صنایع کشور برای بهبود بهره وری و کارآیی و نقش آفرینی مؤثر در ایجاد و فعالیت شبکه های علمی و تشکلهای تخصصی اثرگذار به عنوان اعضای هیئت علمی برتر معرفی شده اند.

 

8_4

12345