اخبار و رویدادها: برگزاری مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه   

برگزاری مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه   
یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰- ۱۱:۱۹:۳۸

برگزاری مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه   

همایش بزرگداشت ۲۷ آذر روز "وحدت حوزه و دانشگاه" در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزاش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مراسم بزرگداشت ۲۷ آذر روز "وحدت حوزه و دانشگاه" به میزبانی دانشگاه های صنعتی و آزاد اسلامی واحد شاهرود و همچنین بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود و با حضور سرپرست دانشگاه صنعتی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و اساتید حوزه علمیه در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه برگزار شد.

دکتر حسین نیکوفرد مسئول بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود در ابتدا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، وحدت حوزه و دانشگاه را از خجسته ترین پیامدهای انقلاب اسلامی عنوان نمود و گفت: طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را می توان از آثار انقلاب فرهنگی دانست که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی رحمه الله در سال 59 آغاز گردید.

وی ضمن تاکید بر رشد کشور بر مبنای معرفت شناسی و دانش پژوهی، بیست و هفتم آذرماه را یادآور عروج سرخِ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه دانست و بیان نمود: این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل رحمه الله برخاسته بود، تلاش های بی وقفه ای انجام داد.

دکتر مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود نیز ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بر ارتباط مستمر حوزه و دانشگاه در طی سال تاکید نمود و بهره مندی از تمدن نوین اسلامی را بر مبنای مشارکت حوزه و دانشگاه برشمرد. ایشان همچنین فرمود: حوزه و دانشگاه با توجه به رسالتی که بر دوش دارند، به منزله دو بال علم و فرهنگ کشور هستند که نبود هر یک می تواند موجب ناکارآمدی نسبی دیگری شود؛ چرا که حوزه و دانشگاه مکمّل یکدیگرند؛ بدین معنا که کارکرد هر کدام می تواند به افزایش توان مندی دیگری بینجامد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی استاد حوزه علمیه( دروس سطح و خارج) در این مراسم قشر علما را به ترتیب موجب هدایت، ارشاد، حفظ آثار اهل بیت در طول تاریخ و رساندن این آثار به جامعه اسلامی و شهدا را نیز سبب عزت، استقلال و امنیت کشور مطرح نمود. ایشان دانشگاه ها را خدمتگذاران دانش کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که محصول کار و فعالیت دانشگاه ها همواره موجب عزت مندی جامعه اسلامی شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه متذکر شد: اگر ما منصفانه مسأله وحدت حوزه و دانشگاه را در مقام تحقق، ‌مورد ارزيابي قرار دهيم، شاهد كاميابي‌ ها و موفقيت‌ هاي نسبي خواهيم بود.

حجت الاسلام و المسلمین نظری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و مسئول دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان نیز در این جلسه، به ارائه ی گزارشی مبنی بر سیاست های شورای وحدت حوزه و دانشگاه ها در زمینه حل مسائل و مشکلات صنعتی، اقتصادی و اشتغال پرداخت و ضمن تاکید بر مدیریت معیشتی و اقتصادی در شرایط کنونی، حوزه و دانشگاه را خواستگاه فکری حل مشکلات عنوان نمود.

ایشان دو بال جهادی و آتش به اختیار عمل کردن را موجب حل مشکلات دانست و گفت: عزیزان و اساتید محترم می دانند وحدت حوزه و دانشگاه وحدتی بدون پیشینه نیست وجود دانشمندان گران سنگ در قرن های ابتدایی گسترش اسلام خود برگ زرینی است بر تحقق وحدت علم و دین.

در پایان این جلسه حاضرین به هم اندیشی و تبادل نظر برای راهکارهای تحقق و عینیت بخشیدن به وحدت بیش از پیش حوزه و دانشگاه پرداختند.

8_4800_8

 

 

12345