اخبار و رویدادها: اخذ مجوز رسمي مركز هدايت شغلي و كاريابي تخصصي از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي

اخذ مجوز رسمي مركز هدايت شغلي و كاريابي تخصصي از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي
یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰- ۱۰:۳۸:۲۵

اخذ مجوز رسمي مركز هدايت شغلي و كاريابي تخصصي از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي

مركز هدايت شغلي و كاريابي تخصصي این دانشگاه با دریافت حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با اخذ مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان اولين و تنها مركز كاريابي تخصصي دانشگاهي استان سمنان راه اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مركز هدايت شغلي و كاريابي تخصصي این دانشگاه با دریافت حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ 29/10/1398 و با اخذ مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ 18/07/1400 به عنوان اولين و تنها مركز كاريابي تخصصي دانشگاهي استان سمنان راه اندازی و فعالیت خود را با تمرکز بر ارائه خدمات به دانشجویان و فارغ التحصیلان در راستای بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه و آماده سازی افراد برای ورود به بازار کار آغاز کرده است.

یکی از راهبردهای اصلی مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاهی طرح تحول ارتقا مهارت‌افزایی و توانمندی دانشجویان و دانش آموختگان متناسب با نیازهای صنعت، جامعه و توسعه اشتغال‌پذیری دانش آموختگان است. به عبارتی هدف اصلی این مراکز راهنمایی کاریابی شغلی است به این معنا که به عنوان حلقه واسط بین عرضه و تقاضای نیروی کار متخصص عمل می کنند.

لذا با توجه به رشد تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی، تخصصی‌تر شدن کار و حرکت به سمت کسب و کارها بر پایه ی فناوری، توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و لزوم توسعه و بهره وری صنایع کشور، ضرورت ایجاد این مراکز و اجرای برنامه های مختلف برای هدایت شغلی و کاریابی تخصصی ضروری به نظر می رسد.

از مهم ترین برنامه های این مرکز می توان به برگزاری دوره های توانمندسازی، مهارت آموزی و کارآفرینی برای گروه های مختلف و ارائه خدمات جامع کاریابی و در نهایت معرفی افراد توانمند به سازمان ها و واحدهای صنعتی اشاره کرد. این مرکز همچنین خدمات ارزنده ای را به واحدهای متقاضی نیروی کار شامل معرفی افراد مستعد و توانمند جهت استخدام در آن واحد، توانمندسازی و ارائه آموزش های تخصصی لازم به افراد کارجو متناسب با نیاز واحد صنعتی موردنظر و ارائه برنامه توسعه فردی در جهت بهبود عملکرد افراد ارائه می دهد. کارفرمایان و واحدهای صنعتی متقاضی نیروی کار و نیز افراد کارجو می توانند با مراجعه به صفحه این مرکز در سایت دانشگاه و با تکمیل و ارسال اطلاعات خود از این خدمات استفاده نمایند.

از مهم‌ترین خدمات  ارائه شده توسط مرکز می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

معرفی کارجویان فاقد مهارت به مراکز مهارت آموزی دانشگاهی

دریافت فرصت‌های شغلی صنایع و شرکت های استان و اطلاع رسانی به کارجویان

دسته‌بندی و ارزیابی کارجویان و معرفی آن‌ها به صنایع مرتبط

امکان ثبت درخواست نیرو توسط کارفرما و ثبت درخواست تقاضای کار توسط کارجویان در صفحه مرکز در سایت دانشگاه

ساماندهی کار پاره وقت/تمام وقت تخصصی

برگزاری رویدادها و دوره‌های مهارت‌افزایی تخصصی با آموزش اساتید مجرب در راستای تأمین نیازهای مهارتی شغلی تخصصی موردنیاز استان

هماهنگی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای به منظور توسعه دوره های مهارتی آموزشی متناسب با نیازهای بازار کار

هماهنگی با مرکز مشاوره دانشگاه جهت ارائه خدمات جامع مشاوره و هدایت آموزشی- شغلی

شایان ذکر است با اخذ مجوز رسمی مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علاوه بر خدمات مذکور، سایر خدمات ذیل نیز توسط مرکز قابل ارائه خواهد بود:

ارائه خدمات تخصصی مشاوره شغلی و بازار کار به کارجویان

امور مربوط به لغو تعهد خدمت دانش آموختگان (آزادسازی مدرک تحصیلی)

امور مربوط به بیمه بیکاری

برگزاری سمینارهای عمومی کاریابی و استخدام جهت ارائه راهکارهای ورود به بازار کار

راه‌های ارتباطی با مرکز:

آدرس صفحه مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه صنعتی شاهرود:  Shahroodut.ac.ir/_jobcenter

شماره تلفکس:   02332300330

آدرس پست الکترونیک مرکز:  jobcenter@shahroodut.ac.ir

آدرس کانال تلگرام مرکز:              @jobcenter_shahroodut

پوستر مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی1

12345