اخبار و رویدادها: برگزاری همايش مجازی پدافند سايبري توسط مركز تخصصي آپا دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری همايش مجازی پدافند سايبري توسط مركز تخصصي آپا دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰- ۱۰:۱۱:۴۳

برگزاری همايش مجازی پدافند سايبري توسط مركز تخصصي آپا دانشگاه صنعتی شاهرود

همزمان با هفته پدافند غیر عامل، همايش پدافند سايبري توسط مركز تخصصي آپا دانشگاه صنعتی شاهرود به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، همزمان با هفته پدافند غیر عامل، همايش پدافند سايبري توسط مركز تخصصي آپا این دانشگاه با حمايت معنوي اداره كل ICT و اداره كل پدافند غير عامل در استان سمنان در روز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۹ الي ۱۷ به صورت مجازی برگزار شد و بیش از 200 علاقه مند به صورت رایگان در اين همايش شرکت کردند.

04

 

در ابتدای افتتاحیه این همایش، دکتر محسن رضوانی رئیس مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره بر اهمیت تمرکز بر موضوع رسیدگی و پیشگیری از رخدادهای سایبری، بر تولید محصولات بومی در حوزه امنیت سایبری تاکید نمود و در ادامه به معرفی مختصری از فعالیت ها و محصولات مرکز تخصصی آپای دانشگاه صنعتی شاهرود پرداخت.

در ادامه مهندس محمدرضا فرجی پور جانشین فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور به سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص پدافند غیرعامل اشاره نمود و گفت: رویکرد قطعی کشورهای رو به توسعه حرکت به سوی جامعه دیجیتالی و اقتصاد دیجیتالی است و کشور ها هرچقدر در این زمینه پیشرفته تر باشند، بیشتر در معرض تهدیدات سایبری قرار خواهند گرفت. وی همچنین در خصوص چشم‌اندازها، اهداف، اصول و اسناد امنیت سایبری در کشورهای جهان توضیحات مبسوطی را ارائه نمود.

در ادامه دکتر هاشم حبیبی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت امن افزار گستر شریف در رابطه با استراتژی های امنیت اطلاعات و بررسی خطرات و فرصت ها در سال ۲۰۲۱ به ایراد سخنرانی پرداخت و  اطلاعاتی در رابطه با سیر تکامل انواع حملات سایبری و چگونگی تجزیه و تحلیل ریسک‌ها در جلوگیری از رخدادهای سایبری مطالبی را مطرح نمود..

در ادامه روند برگزاری این همایش مجازی معاون اداره کل ICT استان سمنان به همراه تعدادی از اعضای شورای پدافند سایبری این استان بازدید حضوری از اخیرترین محصولات نرم افزاری تولید شده در حوزه امنیت سایبری مرکز آپا واقع در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شاهرود داشتند.

پس از آن كارگاه آموزشی شکار تهدیدات سایبری با حضور مهندس حسن شمسی پور کارشناس حوزه امنیت شبکه و کارگاه آموزشی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با حضور دکتر علی شیرازی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات ویژه کلیه دانشجویان، کارشناسان و فعالان حوزه IT  شرکت کننده در این همایش برنامه ریزی و برگزار شد. لازم به ذکر است؛ به کلیه شرکت کنندگان این همایش گواهینامه معتبر تقدیم خواهد شد. 0605

12345