اخبار و رویدادها: تجدید میثاق دانشگاهیان شاهرود با شهدا  همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

تجدید میثاق دانشگاهیان شاهرود با شهدا  همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید
یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰- ۰۸:۴۵:۰۴

تجدید میثاق دانشگاهیان شاهرود با شهدا  همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهیان و طلاب حوزه های علمیه شهرستان شاهرود با غبار روبی شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه های این شهرستان و قرائت فاتحه با آرمان های شهیدان تجدید میثاق کردند.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، با عنايت به چهل و یکمین سالروز هفته دفاع مقدس و در راستاي اجراي برنامه هاي كميته دانشگاهيان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي شهرستان شاهرود، دانشگاهیان شهرستان شاهرود در روز شنبه 3 مهر ماه سال جاری مراسم آغاز سال تحصيلي همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام با آرمان‌های شهدا و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

رؤسا، اساتید و کارکنان دانشگاه های شهرستان شاهرود، طلاب و حوزویان، فرمانده و اعضای بسیج دانشجویی، فرمانده و اعضای بسیج ادارات در این مراسم حضور یافتند.

04

 شیرین محمدی پناه ریاست دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود در ابتدا این مراسم گفت: آرامش، امنیت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدا هستیم و حضور در گلزار شهدا، تجدید پیمان آحاد جامعه با آرمان‌های  شهداست.

وی توجه ویژه به خانواده‌های معظم شاهد را مورد تاکید قرار داد و افزود: این ایام یکی از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن بود و این شهدا بودند که مسیر حرکت و راه سعادت را به ما نشان دادند و امروز ما باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

ریاست دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند«زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، افزود: دانشگاهیان دانشگاه‌های شاهرود نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا هر ساله قدم‌هایی محکم‌ تر و البته موثرتر، در نشان دادن رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی بردارند.

وی هفته دفاع مقدس را  نموداری از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از حریم این سرزمین برشمرد و ادامه داد: تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته‌ی شکوهمند دفاع مقدس، مانند هرسال تقارنی بس خجسته و نیکوست و یادآور می‌شود که پاسداری از حرمت خون شهیدان در سنگر دانشگاه تکلیف امروز ماست.

اين مراسم با نثار گل و قرائت فاتحه و تجديد بيعت با آرمان‌هاي والاي امام (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب از ساعت 10 صبح در مزار شهداي گمنام دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود آغاز و سپس با حضور در يادمان شهداي پرديس مهندسي و فناوري هاي نوين دانشگاه صنعتي شاهرود و بهره مندی از سخنان دکتر محمد مهدی فاتح رئیس این دانشگاه ادامه و با نثار فاتحه ای بر سر مزار گمنام شهیدان دانشگاه آزاد شاهرود خاتمه یافت.

01

05

09

12345