اخبار و رویدادها: نشست هیات رئیسه دانشگاه با مدیرکل بازرسی استان و هیات همراه

نشست هیات رئیسه دانشگاه با مدیرکل بازرسی استان و هیات همراه
شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰- ۱۹:۵۰:۰۴

نشست هیات رئیسه دانشگاه با مدیرکل بازرسی استان و هیات همراه

مدیر کل بازرسی استان سمنان با هیات همراه روز شنبه با هیات رئیسه دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه، روز شنبه حجت الاسلام و المسلمين علی اکبر رشيدزاده مدير كل بازرسي استان سمنان با هيات همراه براي بازديد دوره اي وارد دانشگاه شدند و در تالار كوثر دانشگاه با هيات رئيسه دانشگاه ديدار كردند.

رشيدزاده مدير كل بازرسي استان سمنان در اين جلسه با بيان اينكه در امر نظارت و بازرسي، ناظر اصلي خداست و همه بايد در محضر او پاسخگو باشيم، افزود: در جوامع پيشرفته براي شناخت نواقص و مشكلات احتمالي درون سازماني از مقوله بازرسي و نظارت استقبال مي شود و آن را براي اصلاح امور ضروری مي دانند و نگاه همه باید این گونه باشد. ايشان با بيان اينكه سازمان بازرسي كشور چشم حاكميت است، وظايف اصلي اين سازمان را طبق اصل 156 قانون اساسی به دو بخش حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين اعلام نمود.

مدير كل بازرسي استان با بيان اقسام نظارت به سه بخش نظارت دوره اي، فوق العاده و موردي ادامه داد: بازرسي دوره اي از سازمانها، نهادها و ارگانهاي مختلف جزء برنامه هاي مدون اين سازمان است و در اين بازديدها، محورهاي اصلي بازرسي مواردي چون نحوه وصول درآمدها، اعتبارات و مصرف آنها، نحوه انعقاد و روند اجراي قراردادها، بررسي عملكرد موسسه بر اساس اهداف از پيش تعيين شده و نيز چگونگي اجراي مصوبات هيات امنا مي باشد.

ایشان در پايان با بيان محتويات مواد 8 و 29 قانون تشکیل سازمان بازرسی، به معرفي اعضاي تيم بازرسي پرداخت و ابراز اميدواري كرد كه در مدت حضور تيم در دانشگاه همكاري و هماهنگي خوبي وجود داشته باشد.

دكتر محمدمهدی فاتح رئيس دانشگاه در اين جلسه ضمن تقدير و تشكر از حضور تيم بازرسي و استقبال از اين كار، افزوند: اخلاق مداري و قانونگرايي دو اصل اصلي و سر لوحه كاري دانشگاه بوده و در طي مدت تصدي مديريت دانشگاه؛ مكلف به اجراي قوانين بوده ايم و اين موضوع همواره مورد تأكيد اينجانب بوده است.

رئیس دانشگاه در ادامه به اهداف و راهبردهاي دانشگاه در بخشهاي اداري و مالي آموزشي،‌ پژوهشي، دانشجويي و فرهنگي اشاره كردند و افزودند سياستگذاري دانشگاه در بخش مالي بر پایه حفظ انضباط مالي، اولويت بندي ضروريات اجرايي و رسيدگي به امور پرسنلي بوده و از دغدغه های مديريت دانشگاه بوده است. در حوزه آموزش هدف اصلي ارتقاي كيفيت آموزشي با جذب نيروهاي توانمند و متخصص و نيز در حوزه پژوهش برقراري ارتباط مستمر با صنعت و جامعه براي شناخت و حل معضلات كشور از اهداف اصلي بوده است. در حوزه معاونتهای دانشجويي و فرهنگي با نگاهي ويژه به نيازمنديهاي دانشجويان، كارمندان و اساتيد و نيز بحث خدامحوري، قانون گرايي، اخلاق مداري، حفظ شعائر مذهبي، تكريم پرسنل و رعايت حقوق شهروندي بوده است.

پ

 

ن

ک


کلمات کلیدی: #بازرسی 1400 - عملکرد - دانشگاه
12345