اخبار و رویدادها: صعود پنجاه پله ای دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی تايمز 2021

صعود پنجاه پله ای دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی تايمز 2021
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰- ۱۱:۵۶:۲۰

صعود پنجاه پله ای دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی تايمز 2021

طبق اعلام ليست دانشگاه هاي برتر آسيا توسط سيستم رتبه بندي تايمز به عنوان معتبرترين سيستم رتبه بندي، خوشبختانه دانشگاه صنعتي شاهرود با پنجاه پله صعود نسبت به سال قبل در رتبه 300-251 دانشگاه هاي آسيا قرار گرفت.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و طبق اعلام ليست دانشگاه هاي برتر آسيا توسط سيستم رتبه بندي تايمز به عنوان معتبرترين سيستم رتبه بندي، خوشبختانه این دانشگاه در سال 2021 با پنجاه پله صعود نسبت به سال قبل در رتبه 300-251 دانشگاه هاي آسيا قرار گرفته است.

رتبه بندي آسيايي تايمز در سال ۲۰۲۱، تعداد ۵۵۱ دانشگاه را از ۳۰ كشور در بردارد. همچنین تعداد دانشگاه هاي حاضر در رتبه بندي از ۴۸۹ دانشگاه در سال 2020 به ۵۵۱ دانشگاه در سال 2021 رسيده است. در اين رتبه بندي دانشگاه هاي سينگ هوا (Tsinghua University) و دانشگاه پكن (Peking University) از كشور چين همچون سال گذشته رتبه هاي اول و دوم را در بين دانشگاه هاي آسيايي به خود اختصاص داده اند و براي دومين سال متوالي دو دانشگاه از چين در صدر جدول اين رتبه بندي ديده مي شود و برای بار دوم مانند سال گذشته دانشگاه هاي  NUS  (National University of Singapore) سنگاپور و UHK  (University of Hong Kong) از هنگ كنگ به ترتيب رتبه هاي دوم و سوم را دارند.

روش شناسي رتبه بندي تايمز

روش شناسي اين رتبه بندي همانند روش شناسي رتبه بندي جهاني دانشگاه ها است، كه براساس ۱۳ شاخص در قالب  ۵ معيار آموزش (۲۵)، پژوهش (۳۰)، استنادات و ارجاعات (۳۰)، درآمدهای حاصل از قراردادهای پژوهشی و ارتباط با صنعت (۷.۵) و وجهه بين المللي (۷.۵) اجراء می شود. با اين حال در رتبه بندي دانشگاه هاي آسيايي پس از محاسبه امتيازات بر اساس شاخص ها، نتايج كسب شده را بر اساس دانشگاه هاي موجود در اين رتبه بندي مجدد تنظيم مي كند.

لازم به ذکر است؛ گروه همكاري هاي علمي و بين المللي دانشگاه صنعتي شاهرود هر ساله اطلاعات مورد نياز را جمع آوري و دانشگاه را در اين رتبه بندي ثبت نام مي نماید.

روابط عمومی دانشگاه کسب این رتبه را به جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی شاهرود تبریک عرض می نماید.

photo_2021-06-12_11-57-13

12345