اخبار و رویدادها: هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران در حال برگزاری است.

هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران در حال برگزاری است.
دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰- ۱۱:۴۳:۴۲

هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران در حال برگزاری است.

هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران (IWEC 2021)  با همکاری انجمن علمی انرژی بادی ایران و دانشگاه صنعتی شاهرود بصورت مجازی در حال برگزاری می باشد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران (IWEC 2021)  27 و 28 اردیبهشت ماه 1400 با همکاری انجمن علمی انرژی بادی ایران و دانشگاه صنعتی شاهرود بصورت مجازی در حال برگزاری می باشد.

گفتگو روابط عمومی با دبیر کمیته علمی کنفرانس

دکتر مرتضی رحیمیان دبیر کمیته علمی این کنفرانس در گفتگو با کارشناس روابط عمومی دانشگاه، هدف برگزاری این کنفرانس را ایجاد بستر مناسبی جهت بررسی مسائل فنی، اقتصادی و محیط زیست انرژی بادی و ارائه راه کارهای مؤثر برای توسعه صنعت انرژی بادی در ایران و جهان عنوان نمود.

دکتر رحیمیان با اشاره به این موضوع که در سال های اخیر انرژی بادی در جهان شاهد رشد چشمگیری بوده است و پیش بینی می شود با ادامه رشد سرمایه گذاری در این صنعت، این روند در سال های آتی ادامه یابد، گفت: به یاری خداوند هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران با همکاری انجمن علمی انرژی بادی ایران و دانشگاه صنعتی شاهرود بصورت مجازی در حال برگزاری است. وی همچنین توضیح داد: در این کنفرانس، با گردهمایی کلیه دانشگاهیان و صنعتگران، ضمن ارائه آخرین دست آوردهای علمی، با بررسی چالش های پیش رو، راهکارهای توسعه این صنعت در کشور با توجه به شرایط اقتصادی کنونی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. کنفرانس انرژی بادی ایران تنها همایشی است که همه فعالان صنعت انرژی بادی را اعم از مسئولین دولتی، قانون گذاران، سرمایه گذاران، دانشگاهیان، مجریان و مشاوران گرد هم آورده و به صورت واقع بینانه به این بخش می پردازد.

دبیر کمیته علمی کنفرانس، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، سیاست گذاری و محیط زیست را از جمله محورهای این کنفرانس برشمرد و افزود: حضور مدیران ارشد شرکت های بزرگ بین المللی و مسئولین سازمان های معتبر جهانی بر غنای این گردهمایی خواهد افزود و هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران فرصت مغتنمی را برای همه پژوهشگران، دست اندرکاران و علاقمندان به انرژی بادی کشور فراهم می آورد که ضمن پرداختن به اقدامات انجام شده، نقشه راهی عملی برای توسعه هر چه سریعتر این صنعت ترسیم نمایند. لذا امید داریم که نقد سبد انرژی کنونی در ایران و جهان و بهبود وضعیت آن در بستر برگزاری این کنفرانس محقق گردد.

رحیمیان

افتتاحیه این کنفرانس روز 27 اردیبهشت بعد از قرائت چند آیه از قرآن و ارائه سرود جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دکتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این افتتاحیه ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته، هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران را در سطح بین المللی معرفی و آن را نتیجه همکاری بسیار خوب دانشگاه صنعتی شاهرود و انجمن علمی انرژی بادی ایران بیان نمود و با اشاره به ظرفیت قابل توجه دانشکده های مهندسی مکانیک و برق دانشگاه در حوزه انرژی، گفت: ظرفیت های موجود جایگاه این دانشگاه را در حوزه تحقیقات و صنعت انرژی کشور بیش از پیش مطرح سازد.

دکتر فاتح باتوجه به شرایط کنونی بیماری کرونا، از زحمات حوزه بهداشت تشکر نمود و افزود: دانشگاه چالش ناشی از این شرایط را به فرصتی برای ارائه آموزش و پژوهش در فضای مجازی تبدیل کرده است و برگزاری این کنفرانس در سطح بین المللی به طور مجازی از نتایج این فرصت سازی است.

در ادامه دکتر مرتضی رحیمیان دبیر کمیته علمی کنفرانس، به معرفی برنامه های کنفرانس شامل میزگردها، سخنرانی ها، نشست های علمی، کارگاه ها و نمایشگاه مجازی پرداخت و حضور متخصصین صنعت انرژی تجدیدپذیر و محققین برجسته از ایران و سایر کشورها مانند دانمارک، فرانسه، اسپانیا، آلمان، هلند، آمریکا، هند، ترکیه و کره جنوبی را از ویژگی های مهم این کنفرانس اعلام نمود.

photo_2021-05-18_11-52-53

12345