اخبار و رویدادها: ارائه گزارش عملكرد يك سال اخير حوزه پژوهش در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه

ارائه گزارش عملكرد يك سال اخير حوزه پژوهش در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹- ۰۹:۴۰:۲۷

ارائه گزارش عملكرد يك سال اخير حوزه پژوهش در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه

در مراسم گراميداشت هفته پژوهش و فناوري، دكتر علي دستفان معاون پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتی شاهرود به ارائه گزارش عملكرد يك سال اخير اين حوزه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در مراسم گراميداشت هفته پژوهش و فناوري پيش از ظهر روز دوشنبه 24 آذر ماه جاري با حضور دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه، دکتر علی دستفان معاون پژوهش و فناوری، مديران و اعضاي هيات علمي، از پژوهشگران برتر اين دانشگاه به صورت مجازی تقدير به عمل آمد.

دكتر علي دستفان معاون پژوهش و فناوري دانشگاه با ذكر شعار هفته پژوهش بنام «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» به بيان اطلاعات حوزه معاونت پژوهشي و ارائه گزارش عملكرد يك سال اخير اين حوزه پرداخت.

ايشان با اشاره به آمار مقالات ژورنالی دانشگاه در پایگاه های بین المللی به تفکیک سالهای مختلف در دو سايت معتبر مقالات اسكوپوس و آي. اس. آي و تعداد مقالات نمايه شده در اين سايت از سوی اعضاي هيات علمي دانشگاه، مقالات مشترک دانشگاه با نویسندگان خارجی(ISI)   و آمار اسناد علمی در پایگاه (ISI) ، افزود: کسب عنوان دانشمند يك درصد برتر دنيا توسط سه عضو هيأت علمي دانشگاه و ده دانشمند دو درصد برتر جهان 2019 و همچنین چاپ دو کتاب در انتشارات بین المللی از جمله افتخاراتی است که سبب رشد هر چه بیشتر جایگاه دانشگاه در جهان شده است.

عضو هيأت رئيسه دانشگاه با اشاره به ابلاغ آغاز به کار 3 پروژه از 8 طرح مربوط به بسته دوم قرارداد طرح کلان کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربنی و فناوری های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه های اکتشافی با شرکت ملی نفت ایران و همچنین تاسیس شرکت دانش بنیان دانشگاهی زمین فناوران نفت آسیا جهت اجرای 5 طرح از پروژه های این بسته، به کنفرانس ها و همایش های علمی برگزار شده طی یک سال گذشته اشاره نمود و گفت: اولین همایش ملی پدافند شیمیایی کشور، هفتمین سمینار دو سالانه کمومتریکس ایران، اولین همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک، پنجمین کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم های هوشمند ایران، کنفرانس سالانه کانسارهای ایران و سیزدهمین کنفرانس بین المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات از جمله این برنامه های علمی بوده است.

دکتر دستفان ضمن بیان افتخارات دانشگاه در زمینه نشریات، بر اساس طبقه بندی مجلات در وزارت علوم، پنج نشریه را در جایگاه الف و سه نشریه را در ردیف ب عنوان نمود و در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص تعداد و تنوع مقالات منتشر شده توسط اساتید هر دانشکده در طی سال 2019 در پایگاه ISI و همچنین مقالات غیر ISI استخراج شده از سامانه پژوهش دانشگاه پرداخت و با تحلیل آماری به مقایسه سرانه مقالات تولید شده در دانشکده ها به ازای متوسط مقالات دانشگاه در طی یکسال اخیر پژوهشی گزارش ارائه نمود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در بخش ديگري از سخنان خود گزارش مبسوطی از فعالیت های انجام شده و فراهم آوردن زیرساختهای لازم در بخش های مختلف این معاونت از جمله مدیریت امور پژوهشی، مدیریت امور فناوری و ارتباط با صنعت، مرکز رشد فناوری های نوین، آزمایشگاه مرکزی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و اطلاع رسانی دانشگاه و مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند.

ایشان در ادامه به مقایسه ارزش قراردادهای ارتباط با صنعت منعقد شده طی چند سال اخیر، مقایسه درآمد حاصل از قراردادهای تحقیقاتی در بازه های یک ساله، قراردادهای منعقد شده و جاری در یک سال گذشته، در آمد حاصل از قراردادها در یک سال گذشته، مقایسه میزان درآمد آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه در سال های پژوهشی 96 تا 99 و مقایسه درآمد هر دانشکده نسبت به سال قبل پرداخت.

وی در پایان این مراسم؛ ضمن تقدیر از همکاران هیات علمی به خاطر تلاش یکساله اخیر در بخش تولیدات پژوهشی، از هیات رئیسه، مدیران و کارشناسان حوزه پژوهش و روابط عمومی دانشگاه قدردانی نمود.

بخش سخنان رئیس دانشگاه در مراسم مجازی گرامیداشت هفته پژوهش و همچنین اسامی پژوهشگران برتر سال 99 در خبر بعدی درج می گردد.

12345