اخبار و رویدادها: گزارش پیشرفت های دانشگاه صنعتی شاهرود در نشست خبری با اصحاب رسانه

گزارش پیشرفت های دانشگاه صنعتی شاهرود در نشست خبری با اصحاب رسانه
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹- ۰۳:۵۴:۵۶

گزارش پیشرفت های دانشگاه صنعتی شاهرود در نشست خبری با اصحاب رسانه

طی نشست خبری با اصحاب رسانه رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به ارائه گزارش پیشرفت های این دانشگاه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، طی نشست خبری با اصحاب رسانه در روز دوشنبه 24 شهریور ماه جاری رئیس این دانشگاه به ارائه گزارش پیشرفت های دانشگاه پرداخت.

دکتر فاتح ضمن تقدیر از مدافعان سلامت در پیشگیری از کرونا و درمان بیماران با اشاره به دیدار با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در اردیبهشت ۹۹ به مدافعان سلامت و جامعه پزشکی ادای احترام نمود.

جایگاه دانشگاه در رتبه بندی جهانی "تایمز" و "نیچر ایندکس"

رئیس دانشگاه با بیان اینکه براساس رتبه بندی جهانی "تایمز" امسال این دانشگاه به همراه 47 دانشگاه ایران در جمع 1527 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت، افزود: این رتبه بندی از 13 شاخص در قالب پنج معیار کلی با وزن آموزش 30 درصد، پژوهش 30 درصد، استنادات 30 درصد، وجهه بین المللی 7.5 درصد و ارتباط با صنعت 2.5 درصد بهره گرفته است. وی با بیان این موضوع افزود: بر حسب نوع رتبه بندی و موضوع ممکن است یک دانشگاه در رتبه های مختلفی قرار گیرد. وی همچنین به کسب مقام نهم این دانشگاه در موضوع فیزیک بر اساس نظام رتبه بندی "نیچر ایندکس" اشاره نمود.

اعضای هیات علمی پیشران توسعه در فضای علمی دانشگاه

دکتر فاتح با اشاره به نخستین تفاهم نامه همکاری با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در استان سمنان به ارزش 10 میلیارد ریال جهت جذب نخبگان ايراني خارج از كشور و توسعه همكاري هاي علمي و پژوهشي، اعضای هیات علمی را به عنوان پیشران توسعه در فضای علمی هر دانشگاه دانست.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان توضیحاتی در خصوص مقالات ژورنالی دانشگاه در پایگاه های بین المللی، سرانه مقالات ISI اعضای هیأت علمی به وضعیت کیفی اعضای هیات علمی این دانشگاه پرداخت و گفت: سرانه ارائه مقالات به ژورنال" ISI" در سال 1393برای هر عضو 0.96 بوده که این آمار در سال 1398 به 2.22 برای هر عضو هیات علمی این دانشگاه رسیده است.

وی از نام دو هیات علمی دانشگاه دکتر محمد حسین احمدی و دکتر ماشاءالله رضا کاظمی یاد کرد و افزود: این استادان جزء دانشمندان یک درصد برتر جهان هستند.

دکتر فاتح: به همه متقاضیان خوابگاه می دهیم.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به اینکه تمامی دانشجویان متقاضی خوابگاه گرفتند، افزود: بهره برداری از خوابگاه شقایق، سرای دانشجو و سرای پژوهش با افزایش 530 تخت در سال 1398 انجام شد.

وی با بیان اینکه 70 درصد از دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند، تصریح کرد: هم اکنون سرانه فضای خوابگاه ملکی در این دانشگاه 4.9 متر مربع وسرانه فضای کالبدی برای هر دانشجو 21.4 متر مربع است. دکتر فاتح احداث و بهره برداری از طرح های عمرانی را از اولویت های کاری امسال خواند و گفت: تکمیل دانشکده برق، دانشکده کشاورزی و فاز دوم ورزشگاه آزادی در دستور کار است.

رئیس دانشگاه تعداد دانشجویان ثبت نام شده در سال 1398 را 2 هزار و 61 نفر برشمرد و اظهارداشت: سال قبل  6 رشته جدید و امسال هم 2 رشته جدید ارشد مهندسی عمران گرایش زلزله و ارشد مهندسی شیمی گرایش فرآیند جداسازی اضافه شده است.

با توجه به اینکه این دانشگاه در حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین گام بر می دارد، تاسیس اداره کارآفرینی، تاسیس مرکزآموزش های آزاد، حمایت از مرکز رشد فناوری های نوین، تاسیس مرکز تخصصی آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد سایبری)، تاسیس شتاب دهنده و فضای کار اشتراکی، تاسیس اولین مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی و تاسیس اولین شرکت دانش بنیان دانشگاهی از جمله اقدامات اصلی در این راستا بوده است. تقویت ارتباط با صنعت و جامعه، تربیت دانش آموختگان کارآفرین، توسعه دانش، پژوهش و فناوری تقاضا محور، تولید مشاغل جدید، افزایش درآمدهای دانشگاه، اجرای برنامه اشتغال فراگیر و ارتقای رتبه دانشگاه از جمله نتایج حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین می باشد.

هدف از راه اندازی مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود هدف از راه اندازی مرکز هدایت شغلی را این گونه برشمرد: مشاوره شغلی و بازار کار به دانشجویان، معرفی جویندگان کار به مراکز مهارت آموزی دانشگاهی، امور بیمه بیکاری، امور آزادسازی مدرک تحصیلی،ساماندهی دوره های کارآموزی و کارورزی، ارائه خدمات جامع کاریابی، ساماندهی کار پاره وقت و تمام وقت تخصصی، برگزاری سمینارهای عمومی کاریابی و استخدام ، برگزاری نمایشگاه کار و مسابقات طرح و ایده و هماهنگی با سازمان آموزش فنی حرفه ای از جمله اهداف راه اندازی مرکز هدایت شغلی است.

ایشان از کسب موفقیت ممتاز در اجرای طرح ژئو مکانیک نفت خبر داد و افزود: گام نخست تدوین نقشه راه توسعه فناوری و گام دوم توسعه فناوری و تجاری سازی بود که این تفاهم نامه پژوهشی در حوزه اکتشاف با شرکت ملی نفت ایران  به مدت 10 سال با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال و 1.1 میلیون یورو منعقد شده است. وی همچنین اضافه نمود: دانشگاه صنعتی شاهرود در طی سال 1398 تعداد 177 قرار داد پژوهشی و طرح تحقیقاتی با سازمانها، شرکتها و ادرات مختلف در کشور منعقد کرده است.

توضیحات رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود درخصوص معدن بوکسیت شاهوار در خبر بعدی درج گردید.06

12345