اخبار و رویدادها: برگزاری جشنواره دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز

برگزاری جشنواره دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹- ۰۳:۳۹:۰۶

برگزاری جشنواره دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز

جشنواره دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز با همت اداره کل روابط روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و موسسات تابعه روز دوشنبه 23 خرداد با حضور وزیر علوم، معاونان و روسای روابط عمومی‌های دانشگاه‌های سراسر کشور در سالن شهدای جهاد علمی به صورت مجازی برگزار شد.

1594637909-imgl0483

دریافت ۵۰۰۰ اثر در قالب فایل الکترونیکی در راستای تحقق «دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز»

دکتر علیرضا عبداللهی نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به اهداف این جشنواره، گفت: معرفی و تقدیر از روابط عمومی‌های فعال، خلاق و اثرگذار، ترویج فرهنگ مصرف بهینه منابع در روابط عمومی‌ها در راستای مدیریت سبز، توانمند سازی، ایجاد انگیزه برای رقابتی سالم و ارتقای جایگاه روابط عمومی ها از اهداف اصلی این جشنواره به شمار می‌رود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم درخصوص محورهای این جشنواره، خاطرنشان کرد: این محورها به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم شده که بخش عمومی شامل «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» و «روابط عمومی الکترونیک» و در بخش ویژه شامل مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع و مسئولیت اجتماعی می‌شود.

دکتر عبداللهی نژاد به روند انجام مراحل جشنواره اشاره کرد و در خصوص ارزیابی و داوری آثار به بیان توضیحاتی پرداخت. ایشان با تاکید بر شعار محوری «جشنواره دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز» گفت: بر اساس دستورالعمل و در راستای شعار محوری جشنواره دریافت تمامی آثار به صورت فایل الکترونیک بوده و به هیچ عنوان آثار مکتوب دریافت نشده است.

لزوم استفاده گسترده‌تر روابط عمومی‌ها از بستر فناوری اطلاعات

دکتر غلامی وزیر علوم در این جلسه روابط عمومی‌ها را بازوی دانشگاه‌ها عنوان نمود و گفت: یکی از وظایف روابط عمومی ها اطلاع رسانی دستاودهای علمی و فناوری کشور در عرصه بین المللی است. وی در ادامه اظهار داشت: روابط عمومی ها همیشه نقش تاثیر گذار داشته اند به خصوص در دوران کرونایی که حضور دانشجویان در دانشگاه ها کم‌رنگ شده است.

وی با اشاره به شعار جشنواره، روابط عمومی‌ها را بازوی تحقق مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عنوان کرد و گفت: اثر گذاری روابط عمومی ها به صورت فردی و جمعی قابل انتظار است و اداره کل روابط عمومی وزارت علوم باید خانواده آموزش عالی را همانند یک نخ تسبیح کنار هم نگه دارد.

روابط عمومی ها باید به سوی یک گفتمان ارتباطی حرکت کنند.

دکتر هادی خانیکی ، عضو هیئت علمی و استاد برجسته علم ارتباطات درخصوص عالم‌گیری و نوظهوری ویروس کرونا گفت: این ویروس ما را با پدیده‌ای با نام علم باز روبرو کرد وی درخصوص دغدغه پیوند میان مسئله کرونا در حوزه آکادمیک و اجتماع به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: رصد اجتماعی بر موضوع کرونا در ایران به خوبی انجام شده و از مرحله اول یعنی نحوه مواجه اولیه جامعه با شیوع کرونا گذشته‌ایم اما در پیک دوم کرونا شرایط جدیدی ایجاد شده است و باید به دانش ارتباطات و ساماندهی به شکل جدی‌تری فکر کرد.

دکتر خانیکی در خصوص نکات و قوانین طلایی که از گفتمان ارتباطی حاصل می‌شود، اظهار داشت: برای رسیدن به هدف باید در جهت تقویت سرمایه‌های اجتماعی تلاش نمود و باید دیدگاهی تعاملی داشت.

تزریق امید به جامعه، از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها

دکتر محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این جشنواره تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی، تزریق امید به جامعه است که از طریق ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشمندان و محققان کشور می‌توان امیدواری در جامعه را رونق بخشید. 

هنر روابط عمومی، کمک به تبدیل محدودیت‌ها به فرصت‌ها

به گفته وی، هنر روابط عمومی، کمک به تبدیل محدودیت‌ها به فرصت‌ها است که در انجام مواردی از قبیل همکاری و مشارکت در برگزاری همایش‌ها به صورت مجازی، اطلاع‌رسانی، دفاع از عملکرد و معرفی جامعه دانشگاهی و دستاوردهای علمی و پژوهشی به ویژه در این دوران کرونایی به خوبی متبلور می‌شود.

 1594635612-imgl0849

در ادامه این جلسه برخی از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های سراسر کشور در جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به بیان نقطه نظرات درخصوص جشنواره و موضوعات و مسائل کلان فراروی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شرایط موجود پرداختند.

بیانیه نهایی هیأت داوران جشنواره نیز، در بخشی از این جشنواره از سوی دکتر حسین افخمی، استاد گروه روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس هیات داوران جشنواره قرائت شد و در پایان از برگزیدگان جشنواره دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز با ارائه لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل شد.

 

12345