اخبار و رویدادها: عملکرد حوزه آموزش وزارت علوم در مقابله با بیماری کووید-19

عملکرد حوزه آموزش وزارت علوم در مقابله با بیماری کووید-19
شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹- ۱۰:۳۰:۳۶

عملکرد حوزه آموزش وزارت علوم در مقابله با بیماری کووید-19

گزارش عملکرد حوزه آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقابله با بیماری کووید-19

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و طبق اعلام گزارش منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، همزمان با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لزوم پیروی از سیاست ها و برنامه های کلان دستگاه ها در سطح کشور، این وزارت بلافاصله با تشکیل کمیته های تخصصی در هریک از حوزه های اصلی وظایف، راهبری تصمیمات و اقدامات را با هدف اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از اشاعه ویروس و واگیر شدن بیماری در جامعه دانشگاهی و حفظ و استمرار فعالیت های علمی و دانشگاهی در همه حوزه های اصلی آغاز کرد.

مدیریت کلان حوزه آموزش در اولویت است.

در این راستا مدیریت کلان حوزه حساس و کلیدی آموزش که بدنه اصلی جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان به طور مستقیم با آن درگیر هستند در اولویت تصمیمات وزارت قرار گرفت و ساماندهی استمرار برنامه آموزش نیمسال تحصیلی انجام گرفت.

سرعت عمل و قدرت واکنش مطلوب نظام آموزش عالی ایران از سایر کشورها

طبق مذاکرات صورت پذیرفته در نشست های ویژه و مجازی یونسکو با وزرای آموزش کشورهای درگیر در این بیماری روشن ساخت که سرعت عمل و قدرت واکنش مطلوب نظام آموزش عالی کشور ما از سایر کشورها بهتر است. همچنین اقدامات متعددی به صورت شبانه روزی و بدون توجه به تعطیلات و سایر محدودیت ها انجام شد و تغییر برنامه آموزش از حضوری به غیر حضوری و ضرورت برگزاری کلاس های آموزشی به صورت الکترونیکی مستوجب اقدامات اساسی و راهبردی متعددی بود.

نتیجه این کوشش ها در بعد اجتماعی و فرهنگی منجر به حفظ فعال آموزش و درگیر بودن دانشجویان در شرایط فاصله گذاری اجتماعی و بهبود روحیه امید به جامعه شده است.

تبدیل تهدید به فرصت با حفظ و استمرار جریان آموزش

علاوه بر اطمینان خاطر خانواده ها در این ایام در بعد تخصصی و علمی نیز، حفظ و استمرار جریان آموزش آثار فنی و تجربی چشمگیری نیز برای آموزش عالی داشته که مصداق حقیقی تبدیل تهدید به فرصت بوده است.

اندوخته ارزشمندی که در این شرایط ایجاد شد افق های جدیی را پیش روی آموزش عالی کشور گشود و استمرار فعالیت دانشگاه ها ثمرات زیادی به دنبال داشت.

به گفته منصور غلامی تا تاریخ 25 فروردین بیش از 90 درصد کلاس ها تشکیل و دروس به شیوه الکترونیکی ارایه شده است. همچنین به دانشگاه ها اجازه داده شد تا امکان فعالیت دانشجویان دوره دکتری که برای تشکیل رساله خود نیاز به فعالیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دارند، در صورت تمایل و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

وزیر علوم در پایان به اقدامات قابل توجهی برای رفع نیازهای بهداشتی، تشخیصی و پشتیبانی از کادر درمانی کشور اشاره نمود.

بخش کامل سخنان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و گزارش عملکرد حوزه آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقابله با بیماری کووید-19 جهت مطالعه به پیوست درج می گردد.

 عملکرد حوزه آموزش وزارت علوم

گزارش_28فروردين

 

12345