اخبار و رویدادها: برگزاری آیین كاشت درخت به مناسبت روز درختكاری در دانشگاه

برگزاری آیین كاشت درخت به مناسبت روز درختكاری در دانشگاه
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸- ۱۹:۱۰:۲۸

برگزاری آیین كاشت درخت به مناسبت روز درختكاری در دانشگاه

به مناسبت روز درختكاری آیین كاشت نهال و درخت در پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، هیات رئیسه و جمعی از اساتید و کارکنان این دانشگاه، همزمان با 15 اسفند ماه روز درختكاری با حضور در پردیس مهندسی و فناوری های نوین، با كاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در آستانه بهار با این كار نمادین زندگی تازه ای به زمین بخشیدند.

در همین راستا و همزمان با كاشت نهال دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه ضمن قدردانی از زحمات و نظارت معاون اداری و مالی، مدیر امور اداری، مدیر اداره خدمات و همکاران حوزه باغبانی به اهمیت اقدامات صورت گرفته در این حوزه تاکید نمود و گفت: کارهای شما خوب و زحمات شما بیش از هر چیز دیگری در دانشگاه دیده می شود و در ذهن ها ماندنی است و هرگز محو نخواهد شد، چرا که دیدن تصاویر طبیعت به خصوص منظره زیبای باغ ایرانی موجب شادابی در محیط دانشگاه شده است.

وی با بیان این جمله که هر کسی درخت می نشاند شادی می افشاند، به توصیه های پیامبر اکرم (ص) در خصوص کاشت درخت اشاره نمود و تاکید کرد: شما با دقت و مراقبت موجب سرسبزی روح و روان دانشگاه می شوید و تقاضا دارم با سم پاشی به موقع درختان و رسیدگی مستمر به امور محوله موجب تداوم مناظر زیبا دانشگاه شوید.

اقدامات پیشگیری به معنی توجه به سلامتی اطرافیان است.

دکتر فاتح با اشاره به بروز مشکلات اخیر در کشور و ویروس کرونا به رعایت نکات و دستورات بهداشتی تاکید نمود و گفت: کرونا به ما گوشزد می کند که به فکر سلامتی یکدیگر باشیم. ایشان ابراز داشت: رعایت موارد بهداشتی در این روزها ضرورتی اجتناب ناپذیر است و امید داریم برای حفظ سلامتی خود و دیگران دستوراتی از جمله شست و شوی دستان، رعایت فاصله بین فردی، تهویه هوا در محیط های بسته، عدم حضور در اجتماع در حد امکان و ... رعایت نمائیم.

رئیس دانشگاه به اقدامات صورت گرفته در پی بروز این ویروس و کنترل های لازم برای رفع این مشکل در دانشگاه و کنسلی تمامی برنامه ها و جلسات اشاره نمود و گفت: سلامتی دانشجویان اولویت ما در دانشگاه است، لذا با پیگیری های لازم و همکاری اساتید آموزش از راه دور در حال اجرا می باشد.

ایشان در پایان ضمن گرامیداشت روز درختکاری، از درگاه خدای متعال خواستار سلامتی برای جامعه ایرانی شد.

 

 

12345