اخبار و رویدادها: برگزاری اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی چالش های زمین شناسی ایران

برگزاری اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی چالش های زمین شناسی ایران
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷- ۱۴:۳۸:۴۳

برگزاری اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی چالش های زمین شناسی ایران

سهم 47 درصدی اساتید و پژوهشگران گروه پترولوژی و زمین شناسی اقتصادی دانشكده علوم زمین دانشگاه صنعتی شاهرود در مقالات علمی مرتبط با مجموعه های پی سنگی نئوپروتروزوئیك ایران در اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی چالش های زمین شناسی.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی چالش های زمین شناسی ایران از ساعت 9 صبح الی 17 عصر چهارشنبه 15 اسفند ماه جاری با موضوع مجموعه های پی سنگی نئوپروتروزوئیك ایران با حضور پرشور پژوهشگران و پیشكسوتان علوم زمین از دانشگاه ها و مراكز پژوهشی سراسر كشور در تالار همایش های دانشكده علوم زمین دانشگاه با موفقیت برگزار شد.

IMG_1205

در ابتدای این نشست دكتر امیدی رئیس دانشكده علوم زمین دانشگاه ضمن خوشامدگویی به ارائه گزارشی در خصوص  معرفی قابلیت ها و توانایی های دانشكده علوم زمین پرداخته و از آمادگی دانشكده برای برگزاری دیگر نشست ها و همایش های علمی و مشاركت در پیشبرد علوم زمین كشور سخن گفت.

در ادامه دكتر قاسمی دبیر علمی نشست و نایب رئیس انجمن زمین شناسی ایران گزارشی از روند برگزاری نشست ارائه نمود و از تصمیم انجمن زمین شناسی ایران برای برگزاری نشست های تخصصی در باره موضوعات مهم و چالشی زمین شناسی ایران در دانشگاه ها و مراكز پژوهشی سراسر كشور و بهره مندی از خرد جمعی صاحب نظران برای رفع این چالش­ها به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در بخش دیگری از سخنان خود بر مشاركت هرچه بیشتر اساتید و پژوهشگران علوم زمین كشور در افزایش آگاهی جامعه از اهمیت علوم زمین تأكید نمود و خواستار عضویت فعال اساتید و پژوهشگران علوم زمین در انجمن زمین شناسی ایران و ارائه راه كارهای مناسب برای ارتقای جایگاه این انجمن شد.

دبیر علمی این نشست به اهتمام ویژه اساتید و پژوهشگران دانشكده علوم زمین دانشگاه بر برنامه محوری در پژوهش های خود و تمركز بر پژوهش هایی كه سبب ارتقای مرزهای دانش و علوم زمین كشور شود اشاره نمود و سهم 47 درصدی و بسیار مهم دانشكده را در انتشارات مرتبط با موضوع نشست از دلایل روشن این امر عنوان كرد.

به گفته دكتر قاسمی تاكنون 6 پایان نامه دكتری و چندین پایان نامه كارشناسی ارشد درباره مجموعه های پی سنگی نئوپروتروزوئیك ایران در دانشكده علوم زمین به انجام رسیده و حدود 50 مقاله از این پایان نامه ها انتشار یافته است. ایشان همچنین به اهمیت تفاهم نامه های منعقده با دانشگاه ها و مراكز پژوهشی كشور چین و اعزام دانشجویان دكتری به فرصت مطالعاتی جهت بهره مندی از امكانات پیشرفته این مراكز اشاره كرد.

دكتر قاسمی همچنین با پخش كلیپی از جاذبه های گردشگری شاهرود، به طور مختصر در باره جاذبه های زمین گردشگری شهرستان شاهرود سخن گفت و این منطقه را بهشت زمین شناسی ایران معرفی كرد و خواستار برگزاری تورهای زمین گردشگری در شهرستان شد.

در ادامه نشست، دكتر منصور قربانی رئیس انجمن زمین شناسی ایران ضمن تشكر از مسئولین برگزاری نشست و مدیران دانشگاه صنعتی شاهرود برای همكاری مفید و مؤثر در برگزاری نشست، از دیدگاه بسیار مثبت، میزبانی خوب و استقبال گرم دانشگاه صنعتی شاهرود از برگزاری همایش های علمی سخن گفت و به تشریح برنامه های دوره جدید هیأت رئیسه انجمن پرداخت. در ادامه میزگردهای تخصصی نشست با حضور پیشكسوتان، اساتید و پژوهشگران علوم زمین برگزار گردید.

در ادامه پژوهشگران به بحث و بیان سؤالات و دیدگاه های خود درباره موضوع نشست پرداختند.

12345