اخبار و رویدادها: برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در پردیس مهندسی و فناوریهای نوین

برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در پردیس مهندسی و فناوریهای نوین
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶- ۲۰:۱۰:۴۷

برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در پردیس مهندسی و فناوریهای نوین

دکتر فاتح: منابع طبیعی سرمایه ملی است و همه باید برای حفظ آن تلاش کنیم. در هفته منابع طبیعی پنج هزار اصله درخت در مجموعه دانشگاه صنعتی شاهرود کاشته شد و این روند ادامه خواهد یافت.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که در تالار اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار می شد، با بیان اینکه احیاء جنگلها و منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، ابراز داشت: در راستای مدیریت سبز و ترویج فرهنگ نهال‌کاری و حفظ منابع خدادادی، پنج هزار اصله نهال در طی روزهای اخیر در مجموعه دانشگاه کاشته شده که نیمی از آن در پردیس معدن آموزشی و بقیه در پردیس مهندسی و فناوریهای نوین این دانشگاه بوده است و این روند برای ایجاد فضای با نشاط در محیط دانشگاه ادامه خواهد یافت.

فاتح با ذکر این نکته که در مجموعه دانشگاه صنعتی شاهرود با مدیریت منابع آب موجود و آبیاری قطره‌ای درختان در پردیس مرکزی دانشگاه باعث شد از اتلاف منابع جلوگیری و در عین حال از فضای سبز دانشگاه حفاظت شود، افزود: قطعا با توسعه فضای سبز آینده بهتری برای شهر و کشور رقم خواهد خورد و باید در نظر داشت که منابع طبیعی و محیط‌زیست محدود بوده و به آسانی تجدید نخواهند شد.

1-(2)

 

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در ادامه سخنان خود گفت: به منظور ایجاد فضای مناسب در محیط پردیس مهندسی و در راستای اجرایی سازی پروژه های مدیریت سبز، شش هکتار درخت پالئونیا کاشته شد و در ادامه طرح توسعه، کشت آن در شش هکتار دیگر نیز انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حفظ منابع در اختیار تاکید کردند و افزودند: سیستم آبیاری فضای سبز در کل مجموعه تحت پوشش دانشگاه قطره‌ای شده است و با تفکیک منابع آب شرب و مصارف کشاورزی، توسعه سامانه های اتوماسیون اداری بدون کاغذ، توسعه فضای سبز با درخت‌های مقاوم و اقتصادی، کاهش مصرف انرژی با هوشمندسازی ساختمانها و موتورخانه، بازیافت فاضلاب و استفاده از آن در فضای سبز اقدامات عملی در حفظ منابع شده است.

1-(3)

 

دکتر فاتح با اشاره به اجرای طرح پژوهشی اولین آبخوان مصنوعی کشور توسط دکتر غلامحسین کرمی دانشیار دانشکده علوم زمین در دانشگاه، از آن به عنوان یکی از پروژه های مدیریت سبز دانشگاه یاد کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح استفاده بهینه از آبهای سطحی و روان آبهای ناشی از برف و باران در پردیس معدن آموزشی است که در طی سه ماه و با اعتبار ۶۰ میلیون تومان اجرایی شد.


کلمات کلیدی: #منابع طبیعی #آبخوان #پردیس معدن آموزشی
12345